A Szonda Ipsos Média,- Vélemény- és Piackutató Intézet novembertől az ESOMAR ’ABC’ státuszkategóriák képzéséhez szükséges kérdéseket is szerepelteti óriásplakát hatásvizsgálataiban - számolt be a Kreativ online.
Az ESOMAR státuszváltozó három részből alakul ki: a családban a főkereső foglalkozása, a főkereső iskolai végzettsége és amennyiben a főkereső nem folytat aktív tevékenységet, úgy a háztartás vagyoni helyzete, 10 tartós fogyasztási cikk alapján. Ez a három kérdéscsoport adja az A, B, C1, C2 és DE kategóriák képzésének alapját.
A státuszkategóriákat a kutatóintézet betölti közterületi tervező és optimalizáló szoftvereibe is, az Outdoor Navigátorba, Plannerbe és Speciálba. Ez a rendszer nemcsak pontosabb célcsoport-képzést, de a tervezés és az utólagos hatásvizsgálat eredményeinek összehasonlítását is lehetővé teszi. A kutatóintézet tíz éve végez óriásplakát hatásvizsgálatokat, jelenleg közel 6 ezer kampányról rendelkezik hatásvizsgálati adatokról.
Változó hatásvizsgálat
A Szonda Ipsos Média,- Vélemény- és Piackutató Intézet novembertől az ESOMAR ’ABC’ státuszkategóriák képzéséhez szükséges kérdéseket is szerepelteti óriásplakát hatásvizsgálataiban.