Az Aldi legújab akciójával igencsak meglepte a vásárlókat: a cég egyik freiburgi üzletében - az ékszerüzletekhez hasonlóan - üvegvitrint helyezett el, amely révén az éppen akciós árukat állhatják körbe és csodálhatják meg a látogatók, számol be a Lebesmittel Zeitungra hivatkozva a Der Spiegel. Az újítás annál is inkább váratlan, mivel az Aldi eddig arról volt híres, hogy kartonba csomagolva "dobja" az árut a fogyasztók elé.
A cég emellett saját üzleteiben is erősíti reklámtevékenységét: a jövőben például külön erre a célra készített, "útbaigazító" táblákat helyeznek majd el az áruházak egyes pontjain, hogy a vevő a lehető legkönnyebben megtalálja az engedményes áron kínált terméket.
Fejlesztések terén a Lidl sem kíván lemaradni: a cég állítólag csökkenteni kívánja a sorbanállás idejét, s ezért növeli személyzetének létszámát. Ez a remények szerint nem csupán a sorokat kurtítja meg, hanem lehetővé teszi azt is, hogy az eladóknak az eddiginél több idejük legyen foglalkozni a vásárlók kérdéseivel.
Elemzők szerint nem véletlen, hogy a két láncnak éppen az utóbbi időben jutott eszébe, hogy kellemesebbé tegye a vásárlást. Az elmúlt hónapokban ugyanis az Aldi forgalmának eddigi töretlen növekedése megtorpant, amire válaszul a cég heves árháborúba kezdett az ősi rivális Lidl-lel.
Elemzők mindenesetre kétlik, hogy az újítások meghozzák az eredményt: "A vevők már hozzászoktak ahhoz, hogy minimális szolgáltatással, spártai körülmények között várják őket a láncok. Valószínűleg most is az érdekli őket inkább, hogy a plusz szolgáltatásokat velük fizettetik-e meg" - mondja Hendrik Schröder, a duisburg-esseni egyetem kereskedelmi szakértője.
Menedzsment Fórum
Változtat a spártai körülményeken a Lidl és az Aldi
A már hazánkban is jelen lévő diszkont-élelmiszer-áruházlánc, a Lidl és legnagyobb németországi vetélytársa, az Aldi egyre elkeseredettebb harcot folytat a vevőkért: az árháború mellett már arra is figyelnek, hogy ne "embertelen" körülmények várják az őket választó fogyasztókat.