2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A már hazánkban is jelen lévő diszkont-élelmiszer-áruházlánc, a Lidl és legnagyobb németországi vetélytársa, az Aldi egyre elkeseredettebb harcot folytat a vevőkért: az árháború mellett már arra is figyelnek, hogy ne "embertelen" körülmények várják az őket választó fogyasztókat.

Az Aldi legújab akciójával igencsak meglepte a vásárlókat: a cég egyik freiburgi üzletében - az ékszerüzletekhez hasonlóan - üvegvitrint helyezett el, amely révén az éppen akciós árukat állhatják körbe és csodálhatják meg a látogatók, számol be a Lebesmittel Zeitungra hivatkozva a Der Spiegel. Az újítás annál is inkább váratlan, mivel az Aldi eddig arról volt híres, hogy kartonba csomagolva "dobja" az árut a fogyasztók elé.

A cég emellett saját üzleteiben is erősíti reklámtevékenységét: a jövőben például külön erre a célra készített, "útbaigazító" táblákat helyeznek majd el az áruházak egyes pontjain, hogy a vevő a lehető legkönnyebben megtalálja az engedményes áron kínált terméket.

Fejlesztések terén a Lidl sem kíván lemaradni: a cég állítólag csökkenteni kívánja a sorbanállás idejét, s ezért növeli személyzetének létszámát. Ez a remények szerint nem csupán a sorokat kurtítja meg, hanem lehetővé teszi azt is, hogy az eladóknak az eddiginél több idejük legyen foglalkozni a vásárlók kérdéseivel.

Elemzők szerint nem véletlen, hogy a két láncnak éppen az utóbbi időben jutott eszébe, hogy kellemesebbé tegye a vásárlást. Az elmúlt hónapokban ugyanis az Aldi forgalmának eddigi töretlen növekedése megtorpant, amire válaszul a cég heves árháborúba kezdett az ősi rivális Lidl-lel.

Elemzők mindenesetre kétlik, hogy az újítások meghozzák az eredményt: "A vevők már hozzászoktak ahhoz, hogy minimális szolgáltatással, spártai körülmények között várják őket a láncok. Valószínűleg most is az érdekli őket inkább, hogy a plusz szolgáltatásokat velük fizettetik-e meg" - mondja Hendrik Schröder, a duisburg-esseni egyetem kereskedelmi szakértője.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!