Tíz nagy országban vizsgálták a web használatát, és megállapították, hogy leggyakrabban az internetezés fő célja mindenütt vagy csatlakozás valamelyik közösségi hálóhoz vagy a blogolás. Ez a két tevékenység viszi el a netezéssel töltött idő legnagyobb részét. A vizsgált tíz nagy országban a közösségi hálók és blogok elérik az aktív Internet-használók háromnegyed részét. (A vizsgált tíz ország: Németország, Olaszország, Svájc, Franciaország, Spanyolország, Nagy-Britannia, USA, Japán, Brazília, Ausztrália).
Hatékony Facebook kampányok - tudjon meg többet a közösségi marketingről (X)
Az USA-ban idén májusban 140 millióan jelentkezett be a Facebookra, és összesen 53 milliárd percig használták. Ez azt jelenti, hogy mindegyikük átlag hat órán át Facebookolt egy hónapban. A használat időtartamát tekintve a Facebook megelőz minden más web oldalt. Összességében az amerikaiak internetezéssel töltött idejének majdnem egynegyed részét viszik el a közösségi hálók vagy a blogok.
Németországban a web oldalak típusai közül a közösségi hálókat és blogokat használják legtöbb ideig az internetezők. Ez idén májusban 12,7 milliárd percet jelentett. Kiemeli a Nielsen jelentése, hogy a közösségi média használóinak 40 százaléka mobil telefonjáról megy rá az internetre. A közösségi hálók használóinak száma főleg az 55 éven felüliek révén növekszik, akik inkább mobilinternetezők.
Ugyan több nő néz videót a neten, mint férfi, utóbbiak az intenzívebb használók. A férfiak ugyanis sokkal több videót néznek meg, és jóval hosszabb időt töltenek vele, mint a nők. A közösségi hálók felnőtt használóinak 70 százaléka vásárol online. Így közöttük az online vásárlás 12 százalékkal valószínűbb, mint az átlagos felnőtt internetezők körében.
Ahogyan növekszik a közösségi média, illetve használóinak befolyása a közvéleményre, úgy válik egyre fontosabbá a hagyományos médiumok, kiskereskedők, márkagyártók és hirdetők számára, hogy megértsék, milyen módon használják és osztják meg fogyasztóik szegmensei az oldalak tartalmait.
mfor.hu