3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Walesi járműalkatrész-üzemének bezárását és az ottani gyártókapacitás Magyarországra telepítését tervezi jövőre a Robert Bosch ipari csoport, amely pénteki nyilatkozatában költségcsökkentési kényszerrel magyarázta a még végső jóváhagyásra váró lépést.

A németországi központú cég - a világ legnagyobb autóipari beszállítója - jelenleg 900 alkalmazottat foglalkoztat a walesi főváros, Cardiff közelében működő gyárában. A főleg autóvillamossági részegységeket gyártó üzem sorsáról három hónapig tartott a konzultációsorozat; a megvitatott lehetőségek között volt a részleges leépítés, a munkaerő harmadának elbocsátásával, illetve a 2011-ben történő felszámolás, ha nem sikerül a gyár számára új üzleti megbízásokat szerezni.

A Bosch nagy-britanniai részlege - a Robert Bosch Ltd. - által az MTI londoni irodájához pénteken eljuttatott közlemény szerint azonban a továbbiakban csak ez utóbbi "B forgatókönyvről" folynak a konzultációk az érdekképviselet, az üzemi tanács és a vezetés között, és a cél a megállapodás a termelés befejezésének feltételeiről. Mindez azonban a Bosch igazgatótanácsának végső jóváhagyásától függ; a döntés "a következő hetekben válik ismertté" - áll a Bosch londoni nyilatkozatában.

A közlemény szerint az utóbbi évtizedek legnagyobb gazdasági visszaesése különösen súlyosan érintette a járműipart, amelyben ezzel párhuzamosan jelentős változások is zajlanak: az alaptechnológiák is teljes átalakuláson mennek át a kisebb, jobb üzemanyag-hatékonysággal működő és kevésbé szennyező autók iránti keresletnek megfelelően. Mindez már tavaly "nyomot hagyott" a Bosch-csoport gazdálkodásán: a cég hatvan év óta első ízben negatív működési szintű eredményről fog beszámolni - áll a közleményben.

A Bosch szerint a walesi üzemben előállított generátor-részegységek értékesítése tavaly 45 százalékkal zuhant az egy évvel korábbihoz képest, és az idén várhatóan további 65 százalékkal esik a tavalyihoz mérve. A jelenlegi piaci környezetben jelentősen megnőtt az autóipari szektorra nehezedő költségcsökkentési nyomás, és ez is indokolja a teljes cardiffi gyártás áttelepítését Magyarországra, mivel a Boschnak versenyképesebb költségpozíció elérésére kell törekednie - hangsúlyozza a nyilatkozat. A vállalat a következő lépések részletes terveinek véglegesítését február végére ígéri.

Ficzere Ferenc, a Bosch csoport regionális kommunikációs igazgatója az MTI-nek pénteken elmondta: azt egyelőre nem tudni, hogy a gyártási kapacitások Magyarországra telepítése hány embernek adhat munkát, ahogyan azt sem, hogy a lépés milyen termelési volument érint. Utóbbi a piaci kereslet függvénye - fűzte hozzá. Elmondta: a Bosch nem épít új gyárat Magyarországon, hanem a miskolci és hatvani Bosch-gyárban bővítik majd a termelést és teremtenek új munkahelyeket.

A Bosch csoport Magyarországon miskolci, budapesti, egri, hatvani telephelyein közel 7000 embert foglalkoztat. A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára Magyarország második legnagyobb külföldi ipari munkaadója fejlődött ki. Jelenleg 12 vállalat gyártja és forgalmazza a Bosch-termékeket a magyar piacon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!