2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A miniszter szerint a MÁV tökéletesen felkészült, átlátható a gazdálkodása, és már befejeződött az EU-konformitás igényei szerinti szervezeti és számviteli átalakítás. Csillag István 53. Vasutasnap alkalmából sugározta optimizmusát.

Elmondta: a MÁV Rt. fejlesztésére, pályafelújításra az uniós ISPA-forrásokat is igénybe vettek. Ez azért is figyelemre méltó, mert a tíz csatlakozó ország közül egyedül Magyarországon használtak már fel vasúti fejlesztésre ISPA-pénzeket.

Mándoki Zoltán vezérigazgató azt hangsúlyozta, hogy az unióban a vasút fejlődése reneszánszát éli, de az elmúlt 12 évben mintegy 1.320 milliárd forint szükséges vasúti fejlesztés maradt el, s így a MÁV elmaradt az európai színvonaltól.

Csillag István a fejlesztések közül kiemelte a már elkészült Albertirsa-Cegléd vonalszakasz-korszerűsítést és az újszászi állomás átépítését azt, hogy a MÁV-ot rangos építészeti díjakkal is jutalmazták a magyar-szlovén vasútvonalért, illetve az Európában egyedülálló nagyrákosi völgyhídjáért. E fejlesztések szerinte jól mutatják, hogy a MÁV minden eddiginél nagyobb figyelmet fordít a személyszállítás szolgáltatási színvonalának javítására.

A miniszter szerint nehezebb az áruszállítás helyzete, mivel ezt jelentősen és közvetlenül befolyásolják a nemzetgazdasági folyamatok. Emlékeztetett arra, hogy Európában stagnál a vasúti árufuvarozási teljesítmény, a MÁV-nak azonban törekednie kell arra, hogy magas piaci részesedését tartani tudja a közlekedési ágak közötti versenyben.

A vasút és a közút partneri együttműködésének egyik szép példájaként említette a gazdasági tárca vezetője a MÁV részvételét az M3-as autópálya építésében, hiszen több mint 300 ezer tonna követ szállítottak vasúton az autópálya építéséhez.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!