3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európában piacvezető olcsó jegyes légitársaság, az ír Ryanair szeptemberrel zárult üzleti éve második negyedében 16,5 százalékkal 172,5 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 148,1 millióhoz képest, kissé meghaladva az elemzői várakozások 171 milliós átlagát.

A forgalom 541,5 millió euróra emelkedett 410,7 millióhoz képest, jelentették a társaságnál hétfőn. Tizennyolc millió utast szállítottak az egy évvel korábbi 14 millió helyett, az egy utasra jutó bevétel 3 százalékkal nőtt. A további javulást annak ellenére érték el, hogy az üzemanyagköltség a második üzleti negyedévben 127 millió euró volt, több mint kétszerese az egy évvel azelőtti 61,9 milliónak.

A cégnél továbbra is erős versenyre és drága üzemanyagra számítanak, de változatlanul tartották a vállalati előrejelzést. A második üzleti negyedben a Ryanair is emelte árait, de változatlanul arra törekszik, hogy a bevételeit elsősorban más forrásokból - szálloda- és bérautó-előrendelés - szerezze. A jegyáron kívüli bevételek a második üzleti negyedben 40 százalékkal nőttek. Ennek jegyében bevezette a fedélzeti számítógépes és szerencsejátékokat is, habár ezek még nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.

Az első üzleti negyedévben a Ryanair adózott eredménye 21 százalékkal 69,64 millió eurós rekordra nőtt az egy évvel korábbi 53,08 millióhoz képest. Az eredménynövekedést annak tulajdonították, hogy piacot hódítottak el az üzemanyagfeláraikat emelő versenytársaktól. A forgalom 35 százalékkal 404,64 millió euróra emelkedett 299,59 millióhoz képest. Az átlagos jegyár 3 százalékkal, a többi forrásból származó bevétel 44 százalékkal bővült. Az utasok száma 30 százalékkal 8,5 millióra nőtt 6,6 millióhoz képest. A kapacitást is éppen 30 százalékkal növelték, írja az MTI.

Az üzemanyagköltség 109,9 millió euró volt, több mint kétszer nagyobb az egy évvel azelőtti 51,8 milliónál. Márciusban bizakodva nyilatkoztak a vállalatnál a mostani üzleti év kilátásairól. Most óvatosabban ítélték meg a jövőt, további erős versenyre és még drágább olajra kell számítani, mondták, de mindez költségcsökkentéssel ellensúlyozható, majd hozzátették, hogy az egész üzleti évre változatlanul 35 millió utasra számítanak, 27 százalékkal többre az előző üzleti évinél. Megerősítették a korábbi előrejelzést, hogy ebben az üzleti évben 295 millió eurós adózott eredményt várnak, 10 százalékkal többet az előző évinél. Az átlagos jegyárban legföljebb 1 százalékos drágulásra számítanak az egész pénzügyi évben.

A márciussal zárult, előző üzleti évben a Ryanair adózott eredménye 19 százalékkal, a piaci várakozást is meggyőzően meghaladva 268,9 millió euróra nőtt az előző évi 226,6 millióról. A bevétel 24 százalékkal 1,34 milliárd euróra, az utasok száma 19 százalékkal 27,6 millióra emelkedett. Az egy utasra jutó bevétel 2 százalékkal nőtt az előző pénzügyi évben, annak ellenére, hogy a szállító kapacitást 16 százalékkal növelték.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!