2002. március 21. 11:00

A magyarok lelkes, ugyanakkor megfontolt vásárlóknak bizonyultak a Healey & Baker által készített Where People Shop (Hol szoktak az emeberek vásárolni) című tanulmány szerint. A felmérés azt mutatja, hogy a magyarok általában elégedettek az üzletek kínálatával, de a legfontosabb szerepet mégis az ár játssza számukra a végső döntéshozatalnál.

Lelkes vásárlók:

  • A női vásárlók nagy része ebbe a típusba tartozik – főleg egyedülállók és nyugdíjasok – akik leginkább gyalog intézik az élelmiszervásárlást.

  • Ők általában elégedettek az üzletek kínálatával és nem gondolják, hogy túl sok árengedménnyel, akcióval találkoznának, vagy hogy a ruházati termékek esetében nem megfelelő minőséget kapnának a pénzükért. Ezzel együtt tíz közül csak az egyikük vásárol márkás ruhát.

  • Erről a típusról nem mondható el, hogy jobban szeret bevásárlóközpontban vásárolni, mint hagyományosan, az - A portugálok képviselik a legtöbben ezt a típust, a britek a tizenegyedik helyen állnak. A magyarok a második leglelkesebb vásárlók és ebben csak a portugálok előzik meg őket. A csehek, a britek és a lengyelek a legkevésbé lelkes vásárlók.


Negatív vásárlók:

  • Legkevésbé figyelnek oda arra, hogy természetes úton készült, genetikailag nem manipulált élelmiszereket vásároljanak.

  • A hollandok és a svédek vezetik a csoporton belül a listát, a britek a harmadik helyen állnak, míg a lengyelek és a magyarok a lista legalján állnak ebből a szempontból.


Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.