Vevőorientáció, kínálatbővülés és értéknövelt szolgáltatások bevezetése jellemzi majd 2005-ben a hazai kiskereskedelmet, de az ár és a kínálat továbbra is első helyen marad a kereskedők vásárcsalogató ötletsorában - írja a Napi Gazdaság.
Az árverseny mellett az idén már egyre nagyobb szerepet kaphatnak az üzletekben megjelenő értéknövelt szolgáltatások, ezek közül is azok, melyek jól kommunikálhatók a médiában. Ilyen például az éjjel-nappali nyitva tartás, az árgarancia, az ingyenes házhoz szállítás vagy a forródrót.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint több évtizedes kiskereskedelmi lemaradást pótoltunk be alig tíz év alatt. Ha egyáltalán létezik még különbség nyugati és magyar kiskereskedelem között, a hátrányuk immár minimális.
Reiter László, az OBI Magyarország Kft. országmenedzsere szerint akkor mondhatjuk, hogy felzárkóztunk a Nyugathoz, ha a kiskereskedői szemlélet valóban vevőcentrikussá válik. Jelenleg az ár és mennyiség dominál, aminek Reiter szerint nagyon gyorsan a minőségbe kell átcsapnia, írja a Napi Gazdaság.
Vásárlócsalogató fortélyokra koncentrál a kiskereskedelem
Vevőorientáció, kínálatbővülés és értéknövelt szolgáltatások bevezetése jellemzi majd 2005-ben a hazai kiskereskedelmet, de az ár és a kínálat továbbra is első helyen mard a kereskedők vásárcsalogató ötletsorában.