2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A bolti eladóknak gyakran kell szembenézniük a vásárlók zsarnokoskodásával, és sokszor kerülnek megalázó helyzetbe velük szemben, derült ki egy angliai kutatásból.

A Retail Choice alapítvány nyolcszáz bolti eladó megkérdezésével készült vizsgálata szerint szinte nincs is olyan eladó, aki ne szenvedett volna még a vásárlók durvaságától; majdnem kétharmaduk állította, hogy előfordult, hogy a vevők káromkodtak és üvöltöztek vele. Egyikük elmesélte, hogy egy hölgyet azért futott el a méreg, mert nem érte el a polcot, ami előtt egy szívrohamot kapott idős férfit igyekeztek újraéleszteni. Egy másik esetben a biztonsági őröknek kellett hazakísérniük az áruház alkalmazottját, akit a feldühödött vásárló a kijáratnál várt.

[ajanlo=101][igazitas=left/]"Az ügyfélközpontú kereskedelem alapvető elvárása, hogy az eladók mindent tegyenek meg a vásárló kegyeinek megszerzése érdekében" - mondta John Salt, a felmérést végző alapítvány igazgatója. "Ez azonban nagyon nehéz, ha a vevő a kulturált viselkedés alapvető kritériumait sem tartja be. Ilyen körülmények között nem csoda, ha az eladó arcáról lefagy a mosoly."

A felmérésből kiderült, hogy egy pénztárost azért pofozott meg egy vásárló, mert az véletlenül 30 pennyvel többet számlázott neki. Másvalaki arról számolt be, hogy megfenyegették, hogy "szétverik a pofáját", amiért zárva találták a próbafülke ajtaját.

Más vizsgálatok viszont arra mutattak rá, hogy az eladók hozzáállásával sincs mindig minden rendben: egy amerikai tanulmány szerint a boltosok durvábban beszélnek az elhízott ügyfelekkel, kevésbé hajlamosak rájuk mosolyogni, s szemükbe nézni is alig akaródzik, számolt be korábban a Menedzsment Fórum.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!