[ajanlo=323][igazitas=left/]A direktíva szerint a kulturális és sporteseményeken is korlátozzák a dohányipar hirdetéseit. A mozikban, óriásplakátokon, illetve egyes használati tárgyakon vagy zártkörű eseményeken továbbra is van lehetőség dohányáru reklámozására.
Makrosz Kiprianu, az EU fogyasztóvédelmi biztosa szerint a dohányzás elleni harc egyik leghatékonyabb módja a dohányreklámok tilalma - közli az MTI. Kiprianu reményét fejezte ki, hogy a most érvénybe lépő uniós direktíva a dohányzás okozta megbetegedések jelentős csökkenését vonja maga után, és sok-sok életet ment majd meg. Az EU bizottsága szerint Európában évente mintegy 650 ezren halnak meg a dohányzással összefüggő betegségekben.
Hazánkban fiatalkorúak szeszesitallal és dohányáruval való kiszolgálása miatt 21 millió, tiltott dohányreklámok miatt pedig 36 millió forint bírságot szabott ki a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség 2005 első negyedévében. A reklámok vonatkozásában a vizsgált kereskedelmi egységek egynegyedében találtak szabálytalanságot. Elsősorban az üzletek homlokzatán, falán vagy kirakatában lévő reklámok miatt szabtak ki büntetést az üzemeltetőkre, a dohánygyártókat pedig a cigarettás dobozokban elhelyezett hirdetések miatt büntették - számolt be korábban az mfor.hu.
Menedzsment Fórum
Vasárnaptól száműzik a dohányreklámokat
Július 31-től már a nyomtatott sajtóban, a rádióban és az interneten sem engedélyezett a dohánytermékek reklámozása az EU-ban. A televíziós dohányreklámokra már a múlt évtizedben kimondták a tilalmat.