
Jövő évben lejáró szerződését követően lemond az igazgatósági elnöki posztjáról Ferdinand Piech, és előreláthatólag teljesen visszavonul a VW vezérkarából. A vállalatnál hosszú évtizedekig első emberként tevékenykedő Porsche-unoka a szakemberek szerint ugyanakkor nem veszíti el teljesen a befolyását, mivel a szavazatokra jogosító részvények jelentős része még mindig a család kezében van.
Ami az operatív vezetést illeti, azt még 2002-ben vette át Piechtől Bernd Pischetsrieder. A műszaki végzettségű főnöktől megválasztásakor azt várták, hogy kemény költségcsökkentő programot végrehajtva az ázsiai versenytársasakkal szemben is ütőképes céggé teszi a VW-t. Ferdinand Piech ugyanis a kritikák szerint nem tartotta kézben a következő generációs autók fejlesztési költségeit, s egyáltalán nem törődött a termelékenység magas szintjének fenntartásával. Elemzők úgy vélik, hogy a cég szükségtelenül sokat költött új autók kifejlesztésére, de eközben nem fordított gondot rá, hogy a vásárlók számára világosan megkülönböztethetők legyenek egymástól a VW és testvérmárkái, az Audi, a Seat és a Skoda. Tény ugyanakkor, hogy Pischetsrieder sem tudott csodát tenni, és az elemzők szerint immár elhúzódó válság jellemzi a cégcsoportot.
Az igazgatóság összetétele kapcsán egyébként a színfalak mögötti egyeztetés jellemezte az elmúlt időszakot, miután a legnagyobb európai autógyárban 20 százalékos részesedést szerzett Porsche két jelöltet kívánt delegálni a boardba, Alsó-Szászország, amely hasonló részvénycsomaggal bír azonban elutasította ezt. A két fél közötti megállapodás eredményeként idén egy embert delegálhat végül a Porsche, a vállalat vezérigazgatója, Wendelin Wiedeking kerül be.