A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, ez messze nem jelenti azt, hogy ne lennének jelentős hatékonysági tartalékok. Az egyik ilyen terület a menetrendtervezés és -szervezés. A szerelvények átlagos kihasználtsága ugyanis jelenleg 36-37 százalékos, amit a cég legalább 40-45 százalékra szeretne növelni.
Sipos kiemelte, hogy a VDSZSZ által hangoztatott 2000 milliárddal szemben 1993 és 2006 között mintegy 500 milliárd forintos tőkevesztést szenvedett el a cég. A tavalyi állami támogatás 98 milliárd forint volt, ám az év során további 62 milliárdos állami juttatásban részesült a csoport, amiből a személyszállító MÁV-Start Zrt. 22, a MÁV Zrt. pedig 40 milliárd forintot kapott.
Idén összességében 120 milliárdos támogatásra számíthat a MÁV-csoport, ez az összeg azonban csak a MÁV Zrt.-nél biztosítja a nullszaldós eredményt, a MÁV-Start Zrt.-nél 40-50 milliárdos hiány keletkezhet az év végére. A MÁV Cargo értékesítéséből befolyó 102,5 milliárd forintból 30 milliárdot minden bizonnyal beruházásokra, a többit pedig hiteltörlesztésre fordítják. Ez a felosztás azonban még változhat, írja a Napi Gazdaság.