A MÁV Rt. összesen 30 motorvonat beszerzésére írt ki pályázatot mintegy 40 milliárd forint értékben, 2010-ig pedig összesen csaknem 500 milliárd forintot szán az elővárosi közlekedés fejlesztésére. Az új vonatok a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a tatabányai vonalon közlekednek majd, írja a Világgazdaság.
Az egyik pályázó, a francia Alstom csoport szállítási üzletága a napokban mutatta be a MÁV-nak kínált, kétszintes vonatszerelvényt. A Coradia Duplexet, amelynek sebessége óránként 160, illetve 200 kilométerre növelhető, a későbbiekben Intercityvé is át lehet alakítani. Az Alstom Transport vezette konzorcium néhány hete megnyerte a kínai államvasutak egymilliárd euró értékű mozdony- és vasútiszerelvény-szállítási pályázatát.
Az Alstom az idén kiírandó BKV-tenderen is indulni kíván a vezető nélküli, Metropolis típusú metrókocsival. A BKV-nak valószínűleg 22 darab, egyenként négy kocsiból álló szerelvényre lesz majd szüksége a 4-es metrónál. A cég egyébként már elnyert egy 134 millió eurós megbízást a sanghaji metrókocsik szállítására.
A vasúttenderen szintén indult a svájci, illetve magyar Stadler-Ganz páros, a német Siemens és a kanadai Bombardier is, számol be a Világgazdaság.
Vezető nélküli metrót hozna Budapestre a francia Alstom
Mind a MÁV Rt., mind a BKV tenderén indulni kíván a francia Alstom: előbbinek kétszintes vonatszerelvényeket, utóbbinak vezető nélküli metrókat szeretne eladni. A MÁV beszerzési pályázatára eddig négy társaság adta be jelentkezését, értesült a Világgazdaság.