[ajanlo=276][igazitas=left/]A fejlődés egyre inkább a már meglévő ingatlanok bővítése felé tolódik el, bár az új piaci belépők érdeklődése is jelentős. A magyar logisztikai piac változóban van, bár Budapest dominanciája megingathatatlan, egyre többen érdeklődnek kelet-magyarországi lehetőségek iránt. A tanulmány szerint az idei évre tervezett összesen 240 ezer négyzetméter új fejlesztés nem valósul meg: a nagyobb beruházások esetében kivárnak a fejlesztők, mert nem sikerült jelentősebb előbérleti szerződést kötni, ami előfeltétele az építkezésnek.
A lezárult új fejlesztések között említhető a Parkridge szigetszentmiklósi projektje, a folyamatban lévő beruházások közül pedig a III. kerületi Acquincum Logisztikai Parkban és a fóti East Gate Business Parkban indultakat kell kiemelni. Budapest környékén elsősorban az M0-ás körgyűrű új szakasza mentén keresnek új lehetőségeket a logisztikusok, akik most már távolabbi célpontokat is vizsgálnak: jó eséllyel Hegyeshalom, Debrecen és Nyíregyháza mellett indulhatnak új logisztikai beruházások. Regionális szinten - a tanulmány szerint - Csehország, Szlovákia vagy Dél-Lengyelország a legnagyobb ellenfél, írja a Napi Gazdaság.
Vidékre kacsintgatnak a magyar logisztikusok
Az előző három hónaphoz képest a második negyedévben is lassuló növekedés jellemezte az ipari ingatlanok budapesti piacát - derül ki a DTZ Hungary elemzéséből. A tanulmány szerint a piaci aktivitás alapján év végére élénkülésre lehet számítani, olvasható a Napi Gazdaságban.