Persze ez utóbbi modellel kapcsolatban is vannak rossz emlékek. Az amerikai piacon a dotkomláz hevében volt rá precendens, hogy egyesek megpróbáltak ilyen hálózatokat szervezni. Ezek azonban gyorsan széthullottak, annak köszönhetően, hogy az üzemeltetők nem szorultak rá egymásra, és a közös működésből fakadó költséghatékonyabb gazdálkodásra, és egyéb szinergiákra. Akkor a racionalitás kevéssé határozta meg a piacot, a befektetők számolatlanul öntötték a pénzt a szektor cégeibe. Mára azonban gyökeresen megváltozott a helyzet, az egykor nagy reménnyel felvázolt üzleti modellek, nem váltották be a reményeket. Az életben maradáshoz új stratégai kell, amely megalkotásánál talán a hálozatok ötletét is érdemes adaptálni.
Világ weboldalai egyesüljetek!?
A szakemberek szerint az online magazinok többsége egy fillér bevételt sem fog realizálni, ha az üzleti modelljét az önálló működésre építi. Az online kiadványok vezetői körében egyre gyakrabban merül fel a klasszikus kérdés: Hogyan tehetnénk szert jövedelemre a jelenlegi tevékenységünkkel.