A dél-koreai LG Electronics és a holland Philips Electronics közös vállalata számára ez azt jelenti, hogy nőni fog a lapos televíziókban, illetve számítógépekben leggyakrabban használt folyadékkristályos kijelzők (LCD) értékesítése is.
A Sharp után a világ második számú LCD-gyártója szerint az árak stabilizálódásának jelei már a második negyedévben érzékelhetők voltak. Az előző tizenkét hónap alatt az árcsökkenés meghaladta a 10 százalékot.
Tavasz óta azonban erőteljesen nőtt a kereslet a hordozható számítógépek és a lapos televíziók iránt, és a cég szerint ez az irányzat folytatódik az év hátralévő részében is. Az LCD-k ára egyszámjegyű százalékos ütemben növekedhet a harmadik és a negyedik negyedben.
Korábban a világ vezető plazmaképernyő-gyártója, a Samsung SDI igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a harmadik negyedévben 3-5 százalékkal, a negyedik negyedben már csak 1-2 százalékkal csökken majd a plazmaképernyők ára. A főleg lapos televíziókban használatos plazmaképernyők ára az elmúlt két esztendőben hatalmasat zuhant, miután a gyártók felfuttatták termelésüket, írja az MTI.
A gyártóknak jelenleg már vannak nehézségeik a kereslet kielégítésével, a piac elégedett az olcsóbbá vált plazmatelevíziókkal. Ez az árak stabilizálódásához vezető irányzat a jövő év végéig folytatódhat.