Hogyan alakultak a szállásbevételek? Táblázat! Turistabusz-pályázat
A turizmus kedvező eredményinek megtartásához és növelése érdekében Budapest sem kerülheti el a szükséges fejlesztéseket. A ferihegyi gyorsvasúton és az ígérgetett konferenciaközponton túl a turistabuszokkal is hadilábon áll a főváros. Többek között megoldatlan a le- és felszállóhelyek kialakítása, nem biztosított a forgalommentes közlekedésük és éjszakára sincs hová vinni őket.
"Számos problémát kell megoldani" - mondta lapunknak Rusznák Imre. "Azért is küzdenünk kellett, hogy a Bazilika és a Rácz fürdő mellett is megállhassanak a buszok" - tette hozzá. Az sem szerencsés, hogy ezek a járművek nem vehetik igénybe a BKV buszsávjait, és még a megállókban sem állhatnak meg.
Az áldatlan helyzet megoldására január végén pályázatot ír ki a BTH Budapest Turisztikai Hivatal és a főváros turisztikai bizottsága. Olyan pályázók jelentkezését várják, akik megoldható javaslatokat tudnak adni az említett problémákra. Szükség van a le- és felszállóhelyek, parkolók és terminálok kialakítására. Az egységes közlekedési rendszer megteremtésének érdekében a kerületekkel is egyeztetni kell. A jelentkezéseket várhatóan február végéig lehet beküldeni.
[ajanlo=1471][igazitas=right/]
Indul a Minőségi Díj-program
A turistabuszok ügyének rendezése jelentősen hozzájárulna ahhoz, hogy a külföldi vendégek jó élménnyel térhessenek haza. A minőségi szolgáltatás ebben az ágazatban is elengedhetetlen. Ezért is született meg a Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyről az mfor.hu december elején már részletesen tájékoztatta olvasóit.
A szálloda és éttermi szolgáltatások értékelésére szolgáló rendszert idén vezetik be hivatalosan. Az Országos Idegenforgalmi Bizottság január 31-ig hirdeti meg a pályázatot, melynek jelentkezési határideje február 28. A résztvevő szállodáknak és éttermeknek egy több száz kérdésből álló tesztet kell kitölteniük. A kérdésekkel feltérképezhetik, mennyire felelnek meg a minőségi követelményeknek.
A díj odaítéléséről szakmai grémium dönt december 15-ig. Az elismeréseket a márciusi utazási kiállításon adják át. A Magyar Turizmus Minőségi Díj három évre szól. A nyertes szolgáltatókat a Magyar Turizmus Rt. és a szakmai szolgáltatók népszerűsítik.
Kiss Gergely
Menedzsment Fórum