Az év egészét tekintve a nemzetközi áruszállításban a szállított árutömeg és az árutonna-kilométerben mért teljesítmény egyaránt egy százalékkal volt alacsonyabb, mint 2007-ben. A KSH adatai szerint 2008-ban a szállított áruk tömege négy százalékkal nőtt, míg az árutonna-kilométerben mért teljesítmény egy százalékkal csökkent a bázisévhez képest.
A közúti áruszállítás 2008. évi, tonnában mért teljesítményének növekedése a belföldi szállításnak köszönhető, amely a III. negyedévben 12 százalékkal, a IV. negyedévben hét százalékkal nőtt.
A közúti és a belvízi szállítás volumene egyaránt hat százalékkal növekedett, míg a vasúti és a csővezetékes szállítás tömege négy, illetve két százalékkal csökkent. Az árutömeg 75 százalékát közúton, 15 százalékát vasúton szállították, e két alágazat részesedése belföldi viszonylatban még meghatározóbb, együttesen 97 százalék. Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény (53,4 milliárd árutonna-kilométer) egy százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző évben.
A légi áruszállításban Budapest-Ferihegy áruforgalma 63 ezer tonna volt, csaknem nyolc százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban. A helyközi személyszállításban az utasok száma 3 százalékkal emelkedett, az utaskilométerben mért teljesítmény viszont 3 százalékkal csökkent tavaly.
A belföldi távolsági személyszállításban a szállított utasok számát tekintve az autóbusz-forgalom súlya 79 százalék, a nemzetközi szállításban pedig 55 százalékkal a légi közlekedésé a vezető szerep.
Budapest-Ferihegy repülőtér 75 országgal lebonyolított utasforgalma 8,4 millió fő volt, ez csaknem 2 százalékos csökkenés az előző évi forgalomhoz képest. Egymillió főt meghaladó légi forgalmat Németország és Nagy-Britannia vonatkozásában regisztráltak. A legnagyobb forgalmat a MALÉV, a Wizz Air, a Lufthansa, az EasyJet, a Ryanair és a Travel Service bonyolította le.
A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma közel 10 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Tavaly tovább lassult a közúti gépjármű-állomány gyarapodása, miközben változatlanul magas a gépjárművek átlagos életkora, a személygépkocsiknál több mint 10 év, az autóbuszoknál 13 év. Az elsőként forgalomba helyezett személygépjárművek harmada a Suzuki, az Opel, illetve a Ford márkák közül került ki.