2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Második hónapja csökkenést mutatnak a kínai autógyártás és az autóeladások, valószínűleg nem lesz tartható az előre jelzett éves terv - közölte a kínai autógyártók szövetsége (CAAM) csütörtökön.

Májusban 5 százalékot megközelítően esett vissza a gyártás éves összehasonlításban, míg az értékesítés 4 százalékkal volt kevesebb ugyanebben az időszakban. A tendencia erősebb az áprilisban mértnél, amikor mindössze 0,25 százalékos volt a forgalom-visszaesés, míg a kibocsátásban alig 2 százalékos hanyatlást regisztráltak.

Áprilishoz viszonyítva a személyautók gyártását, illetve eladását tekintve 10, illetve közel 9 százalékos volt a csökkenés. A haszongépjárművek tekintetében a számok magasabbak: 18,7 százalékkal kevesebbet gyártottak, 17 százalékkal kevesebbet adtak el.

A jelenség mögött egyértelműen a korábbi adókedvezmények visszavonását, az emelkedő üzemanyagköltségeket és az egyes helyeken - így a fővárosban - bevezetett vásárlást korlátozó intézkedésekben látja a szakmai szövetség főtitkár-helyettese, Csu Ji-ping (Zhu Yiping).

Az első öt hónap statisztikája összességében ugyanakkor még mindig némi emelkedést mutat: a tavaly január és május között előállított autókhoz képest az idén 3,2 százalékkal több kelt el, számuk eléri a 7,78 milliót. Az eladásoknál pedig 4 százalék fölött van a bővülés, a darabszám 7,91 millió. A tavalyi kétszámjegyű növekedéshez képest ugyanakkor jelentős az elmaradás.

A gyártók a jelek szerint már alkalmazkodnak a csökkenő igényekhez, amit a készleteik májusi csökkenése is mutat. Az autógyártók kinyilvánították, fellépnek minden olyan intézkedés ellen, amely tovább nehezítené az iparág résztvevőinek helyzetét. Az már így is nagyban valószínűsíthető, hogy a CAAM januári jóslata az idei 10-15 százalékos értékesítés-növekedésről nem válik valóra.

A világ legnagyobb autópiacának címét 2009-ben megszerző Kínában 2010-ben több mint 18 millió autót adtak el, mint egy évvel korábban, ami 32 százalékot meghaladó emelkedést jelentett. Akkor nagyjából ugyanennyivel nőtt a termelés is.

A hazai gyártású személygépkocsik piaci részesedése - az első öt hónapot tekintve - 45,4 százalék volt, 2,5 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly ilyenkor. A japán márkájú autók 17,6 százalékot, a németek 15,5 százalékot, míg az amerikaiak 11 százalékot képviseltek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!