3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint a légitársaságoknak és az utazási irodáknak vissza kell fizetniük a repülőjegy-kiállítási díj címén eddig átvett összegeket a fogyasztóknak. A Malév szerint azonban a díj valós szolgáltatást takar, így annak beszedése jogos volt.

Az OFE felhívja a figyelmet arra, hogy a Fővárosi Bíróság "jogosulatlannak és tisztességtelennek minősítette a Malév lassan két éve alkalmazott repülőjegy-kiállítási díját első fokú ítéletében, igazat adva az OFE közérdekű keresetének".

A kialakult helyzetben a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) - amelynek az OFE is tagja - felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a repülőútról kapott régi és új számláikat egyaránt őrizzék meg. A precedensértékű ítélet jogerőre emelkedése után nyílik meg annak lehetősége, hogy az utasok visszakapják valamennyi utazási irodától, illetve légitársaságtól 2004. februárjáig visszamenően a repülőjegy-kiállítási díj címén kifizetett összeget.

Az elsőfokú ítélet kapcsán a FEOSZ felszólítja a légitársaságokat és az utazási irodákat, hogy "vessenek véget az eddigi gyakorlatnak, és az első fokú ítéletnek megfelelően kezdjék meg a repülőjegy-kiállítási díj címén eddig átvett összegek visszafizetését a fogyasztóknak".

Németh Krisztina, a légitársaság kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy Malév az első fokú ítéletet meg fogja fellebbezni. Az írásba foglalt ítélet ismeretében dolgozzák ki a fellebbezés részleteit. Az utasok korábban is kifizették a jegy kiállításának költségeit fedező díjat, csak az akkor a viteldíj része volt. Az új árstruktúra bevezetésétől pedig a légitársaság a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően külön szerepeltette. Tehát a jegykiállítási díj tényleges szolgáltatást takar - mondta Németh Krisztina.

"A Malév azért bízik a per megnyerésében, mert mindvégig tisztességesen, az utasok érdekeinek messzemenő szem előtt tartásával járt el, a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően" - szögezte le Németh Krisztina.

Jelen per jogerős lezárása sem teremtene azonban közvetlen lehetőséget a díj visszakövetelésére - szögezte le a kommunikációs vezető.

Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, a Malév 2004. februárja óta az értékesített repülőjegyek után repülőjegy-kiállítási díjat, más néven szervizdíjat számít fel a fogyasztóknak. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezt a fogyasztókat sújtó - többlet szolgáltatás nélküli áremelésnek vélte, és az árdrágítás ellen tiltakozva a bírósághoz fordult.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Jogtalanul szed repülőjegy-kiállítási díjat a Malév

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!