2p

A Porsche Hungaria (PH) arra számít, hogy a gépjárműipart súlyosan érintő pénzügyi válság következtében márkakereskedői hálózata ritkulni fog, de pénzügyi-szakmai programot dolgoz ki, hogy ez a folyamat irányítottan és nagyobb áldozatok nélkül menjen végbe - mondta Eppel János, a PH ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A Volkswagen vállalatcsoporthoz tartozó gépkocsimárkák - Audi, Skoda, SEAT, Volkswagen, VW haszonjárművek - magyarországi importőre márkakereskedői hálózatának 120 jogi személy (170 szerződéssel) a tagja országszerte. Eppel János szerint a kereskedések és szervizek egyharmada a "veszélyzónában" mozog, vagyis talpon maradását fenyegeti a válság, azonban megfelelő segítséggel várhatóan 10 százaléknál nem lesz több, amelyik bedől.

Az ügyvezető igazgató elmondta: a márkák igazgatóságai január közepéig elkészítik likviditási programjukat, amely segítségével időben be tudnak avatkozni, hogy a partnereket átsegítsék a kritikus időszakon. A kereskedők számára a konszolidációs program végrehajtása mellett kiutat jelenthet az is, ha fuzionálnak, illetve felvásárolják egymást.

Eppel János megjegyezte: a válság hozadéka lehet, hogy a kereskedelem megtisztul a pénzügyi és üzleti taktikáktól, az értékesítési darabszámok "kozmetikázásától".

Az ügyvezető igazgató kérdésre válaszolva elmondta: az idén mintegy 35 ezer gépkocsit adnak el, ez 10 százalék körüli visszaesés az előző évhez képest. Volt olyan hónap az év második felében, amikor 20-30 százalékkal esett vissza az értékesítés. Jövőre még az ideinél is kevesebb, mintegy 28 ezer jármű értékesítésére látnak esélyt.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!