2p

A Bayer HealthCare (BHC) és a GlaxoSmithKline (GSK) gyógyszergyártó cégek megállapodtak, hogy a merevedési zavarok kezelésére szolgáló Levitra promóciós jogai a GSK-tól visszaszállnak a Bayerre többek között az európai piacon is. A megegyezés értelmében a Bayer 208 millió eurót fizet a GSK-nak a jogokért.

Az egyezmény Európán kívül az Ázsia-Csendes-óceáni térségben, Afrikában, Latin-Amerikában és Kanadában lévő nagyobb piacokat érinti, ahol a terméket jelenleg a Bayer és a GSK együttesen promotálják.

Nincs változás azonban az Egyesült Államokra vonatkozó megállapodásban, amely szerint a két gyógyszergyártó most is együtt forgalmazza a Levitrát. Ehhez hasonlóan Olaszországban sem lesz változás a közös forgalmazási megállapodásban, ahol a terméket a Bayer Levitra, a GSK pedig Vivanza néven forgalmazza, valamint azokban az országokban sem, ahol az egyik társaság kizárólagosan forgalmazza a terméket.

A megállapodás értelmében a Bayer 208 millió eurót fizet a GSK-nak az európai és nemzetközi ko-promóciós jogok ellentételezéseként. A cég számításai szerint 2006-ban növekedni fognak bevételei a tranzakció következtében, egy becsült 118 millió eurós negatív hatás után, amely a 2005 első negyedévi üzleti eredményben jelentkezik. A 90 millió eurós különbség a már megtörtént egyszeri kifizetések miatt jelentkezik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!