A hazai vitamingyártó cégek piaca tavaly nemcsak reál-, de nominálértékben is csökkent: alig 11,6 milliárdos forgalmat tudhattak magukénak szemben az azelőtti 12,1 milliárddal.
[ajanlo=101][igazitas=left/]Míg két éve az emberek 8,5 milliárd forintért vásároltak vitamintablettákat és 3,6 milliárdot költöttek vízben oldódó termékekre, addig tavaly a filmtabletták már csak 8,2, a pezsgőtabletták pedig 3,4 milliárdos forgalmat bonyolítottak. A visszaesés oka a hatósági árcsökkentés volt.
A pezsgőtabletták visszaszorulása többek között az eltérő marketingstratégiával magyarázható. A helyettesítő terméknek számító multivitaminok gyártói több mint tízszeresét, mintegy kétmilliárd forintot költenek termékeik népszerűsítésére, szemben a pezsgőtabletta-gyártókkal.
A három nagy mulitvitamin filmtabletta márka, a Centrum A-Z, a Supradyn és a Béres Actival termékeiből mindenki egészségi állapotának megfelelően válogathatja össze a neki megfelelőt. A filmtabletták terjedésével a vásárlók a pezsgőtablettát egyre inkább olcsó és jó minőségű üdítőitalként fogyasztják.
A GfK adatai szerint a pezsgőtabletták legnagyobb részét, 32 százalékát diszkontokban, 17 százaléknyit láncokhoz nem tartozó kis boltokban vásárolják. Az MEMRB piackutató cég véleménye viszont az, hogy az élelmiszer-kereskedelemben kapható pezsgőtabletták 36 százaléka a hipermarketekben talál gazdára.
Visszaszorul a piacról a Plussz
A fogyasztói szokások átalakulásához igazodva a legnagyobb pezsgőtabletta-gyártók, az Ed.Haas és a Plussz stratégiaváltásra és termékpalettájuk átalakítására kényszerülnek, írja a Világgazdaság. A piacot egyre inkább a nagyobb támogatást élvező, kényelmesebben fogyasztható filmtabletták uralják.