[ajanlo=309][igazitas=left/]Az amerikai Boeing és az európai Airbus repülőgépgyártó csoport közötti folytonos versengés során az idei év első felében a Boeing kerekedett felül, miután két évig az Airbus volt a nyerő: az amerikai konszern összesen 417 repülőgépet adott el, miközben az Airbus 268-ot.
Mindamellett mindkét csoport jelentős számú gépre rendelkezik megrendeléssel: az Airbushoz 1579, a Boeinghez pedig 1359 repülőre futott be megbízás. Egy évvel ezelőtt az európai cég még 400 géppel "vezetett" a Boeinggel szemben - írta az MTI a brit Flight International szaklapra hivatkozva.
A júniusban tartott franciaországi légi seregszemlén az erőviszonyok az Airbus javára alakultak, csaknem kétszer annyi megrendelést könyvelhetett el, mint ősi riválisa. Az elsöprő siker láttán az európai repülőgépgyártó konszern azonnal megemelte gépeinek árát.
A Le Bourget-i vásár egy hete alatt az Airbushoz összesen 280 gépre futott be megrendelés 33,5 milliárd dollár értékben, míg a Boeingtől "mindössze" 146 repülőgépet rendeltek 15,2 milliárd dollárért. A középpontba az óriásgépek, így az A380-as és a Boeing tervezett szuperjumbója, a 747 Advanced, illetve a nagy hatótávolságú gépek, így az A350-es és a 787 Dreamliner vevőkért folytatott küzdelme került.
A Boeing és az Airbus közötti egyre élesebb rivalizálás az előrejelzések szerint a jövőben az ázsiai térség megrendelésein dől el, mivel itt a gyártók a következő évtizedben legalább 800 gép eladását tervezik. A 800-as álomhatárt még át is lépheti a megrendelések száma, amennyiben Kína és India a vártnál gyorsabb ütemben fejleszti már meglévő reptereit, illetve épít újakat.
Menedzsment Fórum
Visszavette a vezetést az Airbustól a Boeing
Folyamatos a versengés a világ két legnagyobb repülőgépgyártója, az Airbus és a Boeing között. Az elmúlt félévben repülőgép-eladás tekintetében az amerikai cég ismét átvette a vezetést európai riválisától.