2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A következő években mind nagyobb hangsúlyt fektet a kormányzat a meglévő úthálózat felújítására - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön, a 86-os főút Csorna és Mosonmagyaróvár közötti, felújított és kiszélesített szakaszának átadóünnepségén.

A 2014-től induló új uniós költségvetési ciklusban nem kizárólag és nem erőltetetten a gyorsforgalmi utak megépítését, fejlesztését kívánjuk végig vinni, hanem a meglévő hálózatra is egyre nagyobb figyelmet fordítunk" - fogalmazott, utalva arra, hogy a megnövekedett tehergépjármű-forgalmat lebonyolító főútvonal több szakaszán is tartanak vagy nemsokára kezdődnek felújítási munkálatok.

"Aránytalanul többet fordítottunk gyorsforgalmi utakra, mint a meglévő úthálózat felújítására" - fogalmazott az államtitkár, aki szerint "ezermilliárdot meghaladó hátralékban vagyunk" a felújítások terén az optimális szinthez képest.

Beszédében Völner Pál kitért arra: a jövőre induló elektronikus útdíj-rendszer alkalmas lesz arra is, hogy csökkentse a hazai utak terhét, amelyet az ausztriai díjfizetés miatt erre kerülő teherjárművek okoznak, a bevétel pedig pluszforrást jelent majd az útügynek.

Gyopáros Alpár, a csornai térség fideszes országgyűlési képviselője az eseményen arról beszélt: ez az utóbbi nyolc-tíz esztendő legnagyobb útfejlesztése a térségben, miközben olyan "arculcsapások" érték az itt élőket, mint hogy az előző kormányzat bezárta a Csorna-Pápa vasútvonalon a személyszállítást, ugyanez a veszély fenyegette a Csorna-Hegyeshalom közötti szakaszt, és úgy nézett ki, hogy zsákutcába kerül a csornai elkerülő út megépítése is.

Az eseményen elhangzott: az 1,94 milliárd forintos beruházással a 11,5 tonnás tengelyterhelésű forgalom elviselésére is alkalmassá tették a 33 kilométeres szakaszt, amelynek sávjait - tekintettel a nehézgépjármű-forgalomra - három méteresről három és fél méteresre szélesítették.

Emellett megerősítették az aszfaltburkolatot, Bősárkány és Jánossomorja lakott területének kezdeténél és végénél forgalomcsillapító szigetek épültek. A beruházás része volt hét csomópont és két híd felújítása. Ezek egyike a Rábca, másik a Hanság-főcsatorna felett ível át.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!