2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A következő években mind nagyobb hangsúlyt fektet a kormányzat a meglévő úthálózat felújítására - mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön, a 86-os főút Csorna és Mosonmagyaróvár közötti, felújított és kiszélesített szakaszának átadóünnepségén.

A 2014-től induló új uniós költségvetési ciklusban nem kizárólag és nem erőltetetten a gyorsforgalmi utak megépítését, fejlesztését kívánjuk végig vinni, hanem a meglévő hálózatra is egyre nagyobb figyelmet fordítunk" - fogalmazott, utalva arra, hogy a megnövekedett tehergépjármű-forgalmat lebonyolító főútvonal több szakaszán is tartanak vagy nemsokára kezdődnek felújítási munkálatok.

"Aránytalanul többet fordítottunk gyorsforgalmi utakra, mint a meglévő úthálózat felújítására" - fogalmazott az államtitkár, aki szerint "ezermilliárdot meghaladó hátralékban vagyunk" a felújítások terén az optimális szinthez képest.

Beszédében Völner Pál kitért arra: a jövőre induló elektronikus útdíj-rendszer alkalmas lesz arra is, hogy csökkentse a hazai utak terhét, amelyet az ausztriai díjfizetés miatt erre kerülő teherjárművek okoznak, a bevétel pedig pluszforrást jelent majd az útügynek.

Gyopáros Alpár, a csornai térség fideszes országgyűlési képviselője az eseményen arról beszélt: ez az utóbbi nyolc-tíz esztendő legnagyobb útfejlesztése a térségben, miközben olyan "arculcsapások" érték az itt élőket, mint hogy az előző kormányzat bezárta a Csorna-Pápa vasútvonalon a személyszállítást, ugyanez a veszély fenyegette a Csorna-Hegyeshalom közötti szakaszt, és úgy nézett ki, hogy zsákutcába kerül a csornai elkerülő út megépítése is.

Az eseményen elhangzott: az 1,94 milliárd forintos beruházással a 11,5 tonnás tengelyterhelésű forgalom elviselésére is alkalmassá tették a 33 kilométeres szakaszt, amelynek sávjait - tekintettel a nehézgépjármű-forgalomra - három méteresről három és fél méteresre szélesítették.

Emellett megerősítették az aszfaltburkolatot, Bősárkány és Jánossomorja lakott területének kezdeténél és végénél forgalomcsillapító szigetek épültek. A beruházás része volt hét csomópont és két híd felújítása. Ezek egyike a Rábca, másik a Hanság-főcsatorna felett ível át.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!