Miközben a teljes hirdetési piac növekedése 10 százalékos, az online-é tavaly 62 százalék volt, igaz, a reklámköltések összege Magyarországon még így is csak 3 százalék körül mozog. A tendencia azonban érezhető, mint ahogy az is, hogy a legnagyobb hirdetők egyre inkább elfordulnak a hagyományosnak tekintett hirdetési csatornáktól, s minél inkább kacsintgatnak az alternatív megoldások - internet, mobiltelefon - felé.
A megoldás kulcsa az idő, mely a fogyasztónak dolgozik, aki egyre türelmetlenebbül várja monitorja előtt ülve, hogy minden szolgáltatást a legkevesebb időráfordítással, a legmagasabb színvonalon érhessen el. A vállalatok kezében pedig ott lehetne a megoldás, hogy rövid időn belül idomuljanak a fogyasztó elvárásaihoz. A kérdés csupán az, mikor veszik észre a változtatás szükségességét, s csak olyan módosításokat hajtanak-e végre, ami valóban indokolt.
Menedzsment Fórum Istvánko Viktória