[ajanlo=474][igazitas=left/]A vállalat web-alapú, digitális zenegépekben helyezte el kérdőíveit, így próbálva megszólítani a 21 és 29 év közötti férfi lakosságot. Reményeik szerint a kampány jóval hatékonyabb lesz, mint az internetes reklámok más formái, olvasható az AdAge-en.
A zenegép képernyőjén a kívánt zeneszám megjelölése után feltűnik egy vodkás üveg, mely arról tudakozódik, milyen új ízesített vodkát választana a fogyasztó. Az ízek között karamell, fekete áfonya és a golgota virág gyümölcse (passion fruit) szerepel. A kérdőív kitöltése mindössze 30-60 másodpercet vesz igénybe. Ez jóval kevesebb, mint amit a megfelelő zeneszám kiválasztásával töltenek a fiatalok, így a cég reméli, hogy sokan élnek majd a lehetőséggel. A válaszokat a vállalat új terméke bevezetéséhez kívánja felhasználni.
Az interaktív zenegépek, melyek nagy méret és formaválasztékban kaphatók szélessávú internet kapcsolattal és érintő képernyővel vannak felszerelve. Némelyikük az '50-es évek hangulatát idézi, míg mások inkább hasonlítanak egy számító-, mint zenegéphez. A fogyasztók mintegy 200 ezer szám közül választhatnak, a katalógus a hálón található. Fizetni készpénzzel és hitelkártyával egyaránt lehet, így használatuk jóval kényelmesebb, mint elődjeiké. Ennek is köszönhető, hogy az utóbbi időben több vállalat is reklámeszközként használta a zenegépeket.
Elsősorban zenei vállalatok fordulnak ehhez a hirdetési megoldáshoz, de az idei évben már több italgyártó - Heineken, Allied Domecq Spirits & Wine Limited USA - is így próbálta megszólítani célcsoportját. A Sztalicsnaja azért választotta ezt a módszert, mert értékesítésének 50 százaléka bárokban történik, ezért számára nagyon fontos, hogy minél több információt szerezzen ügyfeleiről. Az interaktivitást ugyancsak fontos volt a vállalat számára. A fiatalok már beleszülettek a világháló nyújtotta lehetőségekbe, így ezek kiaknázása nélkülözhetetlen a hatékony reklámozásban.
Menedzsment Fórum
Zenegépekkel hirdet az orosz vodkagyártó
Ott szólítja meg a fogyasztót az orosz Sztalicsnaja vodka, ahol leginkább valószínű, hogy az üveg után nyúlnak. A bárokban elhelyezett zenegépeket használják a fogyasztói szokások minél részletesebb feltérképezésére.