A brit nemzeti légitársaság - a British Airways Holidaysszel karöltve - új marketingfogással próbálkozik: túllépve a már megszokott internetes utazási szokásokon, kifejlesztett egy "intelligens London útikönyvet". Ez egy erre a célra létrehozott internetes oldal, amelyen kulturális, szabadidős és sport programokat kínálnak az utasoknak, emellett némi extrával is feldobják a kínálatot.
A website-on megtalálható például az angolok által legjobbnak tartott éttermek és pubok listája, megnézhető egy londoni taxiból forgatott klip, és élőben hallgatható egy helyi rádióállomás adása is. A rendhagyó, online turizmust népszerűsítő eszköz Európa szinte minden országában szeptember végén indul, helyi nyelven, derül ki a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményéből.
A vállalat ez év tavaszán végzett reprezentatív felméréséből kiderül, hogy a repülőre szálló magyar utasok csaknem kétharmada Európa nagyvárosait veszi célba, ezen belül is London számít az egyik legnépszerűbb úti célnak. A BA magyarországi irodája a 2005. március 31-én zárult üzleti évben 56 ezer utast szállított. Ezen utasok 65 százalékának London volt a végállomás.
Az angol fővárosba idén - minden társaságot beleszámítva - több százezer magyar utazik repülővel. Egyharmaduk üzleti, kétharmaduk pedig szabadidős céllal keresi fel a brit fővárost. Az utóbbi csoportba tartozók közel fele úgy vág neki az útnak, hogy még nem tudja, mit érdemes vagy lehet megtekinteni a városban.
Mivel manapság az utasoknak eladott repülőjegyek jelentős része már az interneten talál gazdára, a légitársaságok ennek a trendnek megfelelően alakítják az e-service-t. A BA-nál újítás, hogy már egy tranzakció keretében nyújtanak teljes körű utazási szolgáltatást: az ügyfelek lefoglalhatják jegyüket, egy interaktív felületen kiválaszthatják ülőhelyüket és a kívánt fedélzeti menüt, emellett szállást és autót is bérelhetnek. Ráadásul - az otthon kinyomtatható beszállókártya segítségével - a repülőtéri sorban állás is elkerülhető.
A British Airways járatainak kapacitáskihasználtsága a 2004/2005-ös üzleti évben 1,8 százalékkal javult. A Budapest - London járatok ezen mutatója meghaladta a cég átlagos nemzetközi adatát: éves átlagban 76,6 százalékos szintet ért el.
Menedzsment Fórum