Carl Henrik Lundstrom az Európai Vasutak Közösségének főtitkár-helyettese elmondta, hogy Magyarországnak cselekednie kell, már nincs idő várni. Hozzátette, hogy az Európai Unióban is gondok vannak, ugyanis a közlekedésből és a szállításból származó károkat az EU polgárai elfogadhatatlannak tartják. Ezt a következő számadatokkal lehet alátámasztani: évente az Unióban 41 ezren halnak meg közúti balesetben, Franciaországban egy hétvégén átlagosan hatvanöten vesztik életüket a közútakon. A GDP 10 százalékát emésztik fel ezek a károk, de ha nem sikerül ellenne tenni még 2010 előtt, akár 40 százalékra is nőhet az arány.
Horváth Lajos, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium vasúti főosztályának vezetője elmondta, hogy hamarosan a parlament elé kerül a 1993-as vasúti jogszabálytervezet módosítása. A kormány idén 22 milliárd forintot fordított a vasúti pályák fenntartására. Jövőre valamivel többet, 25 milliárd forintot költenek ugyanerre. Az országban lévő tíz logisztikai központot is támogatják. Ezek közül kiemelkedik a BILK Soroksáron, melynek jelentős részét finanszírozzák, eddig az ingatlanvásárláshoz és a kerítésen kívüli infrastruktúrához járultak hozzá.
Zöldülő MÁV
Hiába olcsó és környezetbarát, mégis háttérbe szorul a vasúti közlekedés és szállítás hangzott el a Nemzetközi Vasúti Környezetvédelmi Konferencián.