5p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A vevőkért való küzdelemben egyre nagyobb szerepet kapnak a látványt, vonzerőt jelentő elemek, mint például a díszvilágítás. A karácsonyi vásárok, plázák és bevásárlóutcák részéről eddig is alkalmazott vevőcsalogató módszer a jelentősebb márkák, de akár a kevésbé frekventált üzlethelyiségek, csarnokok számára is megkülönbözetett figyelmet tud biztosítani, ráadásul a kutatások szerint nemcsak ünnepi időszakban, hanem egész évben.

A párizsi Champs Élysées díszítését már több ízben is megnyerő francia Blachere Illumination Európa egyik legmeghatározóbb fénydekorációs trendformálójaként – a LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület segítségével – folyamatosan vizsgálja a fénydekoráció gazdasági, kulturális illetve a kereskedelemre gyakorolt hatását. Legutóbbi kutatásuk eredményei a  világ 26 nagyvárosában szervezett tapasztalatokra épülnek. „Az eredmények alátámasztják a fény ’tömegvonzását’: emelkedtek a bevételek, nőtt a turizmus, munkalehetőségek jöttek létre, és a városkép is megújult, az összes vizsgált mutató pozitív eredményt hozott” – kommentálta a kutatást Pintye Tímea, a Blachere magyarországi leányvállalatának ügyvezetője.

"A díszvilágítás egyértelműen fontos, jó és megtérülő befektetés az üzleteknek, különösen kiemelt vásárlóövezetekben, bevásárlóutcákban" – erősítette meg Csörgő Anita, a CBRE 'high street' üzlethelyiségekkel foglalkozó kereskedelmi vezetője. Példaként említette az Andrássy út egyik prémium márkájú cipőüzletét, ahol a professzionális díszvilágítás erőteljes vevőcsalogató eszköznek bizonyult a cég számára a karácsonyi szezonban. A nemzetközi márkák üzleteinél a világításba és díszvilágításba való befektetés nem számít nagy beruházásnak, és tekintettel a LED-es világítás elterjedésére, költséghatékony megoldásnak tekinthető. Nem véletlen, hogy a nagy divatmárkák erre a területre folyamatosan odafigyelnek – tette hozzá a bevásárlóutcai kereskedelmi egységekkel foglalkozó szakember.

A plázák, kiemelt vásárlóövezetek üzletei mellett a világítás a kevésbé frekventált kereskedelmi központok számára is jelentős forgalomnövelő tényező lehet. A Fővám téri Nagycsarnok az elismerések ellenére – 2013-ban a CNN Travel Európa legszebb piacának választott, majd 2014-ben a Guardian Európa legkiválóbb piacai közé sorolta, majd Budapest Top 5 látnivalói közé is bekerült –, díszvilágítás terén nagy lemaradásban volt a látogatókért, vásárlókért folytatott harcban. „Bár eddig is nagy érdeklődés övezte a Zsolnay-kerámiás, impozáns kül- és belterű, 20 éve felújított műemléképületet, valamint a kiváló minőségű árukat forgalmazó piacot, 2014-ben a vásárcsarnok végre az európai nagyvárosoknak megfelelő színvonalú díszvilágítást kapott. A turisztikai érdeklődés ennek köszönhetően érezhetően megnőtt a karácsonyi szezonban, és a fényzuhatagban pompázó épület látványa kiemelkedő élményt biztosított a vevők számára” – mondta el az OGH Hírügynökségnek Kiss Levente, a Fővárosi Önkormányzat Csarnok és Piac (CSAPI) Igazgatóságának kereskedelmi igazgatóhelyettese.

Nem csak a látványért népszerű…
2013-ban a CNN Travel Európa legszebb piacának választotta a budapesti Fővám téri Nagycsarnokot, olyan hírességeket háttérbe szorítva, mint az isztambuli Nagy Bazár, vagy a barcelonai La Boqueria. Ezt tetézte tavaly a Guardian, mely Európa legkiválóbb piacai – a bécsi Naschmarkt, a londoni Dalston Food Market, a Berlin Village Market vagy a párizsi La Marché Raspuil – közé sorolta a budapesti Vámház körút csarnokot. Ráadásul nemcsak nemzetközileg kedvelt turisztikai célpont, Budapest Top 5 látnivalói közé sorolják az éppen 20 éve felújított műemléképületet.
A Nagycsarnok a helyszíne a 2005 óta elindított, a világon egyedülálló kezdeményezésű nemzetiségi napoknak is, továbbá 2015. május 27-29. között a WUWM ( World Union of Wholesale Markets) következő konferenciáját a Nagybani Piaccal közösen szervezik Budapesten.
A CSAPI adatai szerint a Nagycsarnokban március-november közti időszakban átlag 15-25 ezer látogató fordul meg naponta, melynek 60-65 százaléka turista. A december-február közti szezon alatt a látogatói létszám napi 8-10 ezer fő, amely jellemzően 85-95%-ban lokálpatriótákat jelent. Az elmúlt években hozzávetőleg 5%-os emelkedést tapasztaltak az intézmény üzemeltetői mindkét szezonban a látogatók számában. 

A Blachere Illumination Hungary vezetője a nemzetközi cégcsoport legutóbbi felmérésének megállapításai közül külön rámutatott arra, hogy a professzionális díszvilágítás megkerülhetetlen tényező lett úgy a turizmus, mint a kereskedelem viszonylatában, kihat a kereskedelmi ingatlanok arculatára, az ünnepi időszak rendezvényeire, végső soron a teljes városképre. A díszvilágítási befektetések megtérülése természetesen nagyban függ a látogatók számától és a generált kereskedelmi forgalom nagyságától. Külön vizsgálat alá vetették a karácsonyi díszvilágítások hatásának betudható gazdasági haszon kérdését, és kiderült, hogy egy Budapest méretű nyugat-európai nagyváros esetében ez elérheti akár a 115 milliárd forintot – számszerűsítette a fény és díszvilágítás kereskedelmi bevételekre gyakorolt hatását Pintye Tímea.

Forrás: OGH

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!