Európa több országban a nagy alapterületű élelmiszerláncok egyre növekvő számban telepítenek ilyen rendszereket. A Motorola szerint egy nemrég zárult több száz boltra kiterjedt kutatás alapján egyértelműen látszik, hogy már egy év alatt 7-14 százalékos forgalomnövekedést lehet elérni, ezzel pedig a beruházás értéke egy éven belül megtérül.
A Motorola felmérése szerint átlagosan 10 százalékot meghaladó forgalomnövekedésről számoltak be azok a üzletek, amelyek a hagyományos vásárlási és fizetési folyamatot személyes vásárlási rendszerekkel bővítették.
A kutatás során a Motorola Solutions PSS rendszerét bevezető, elsősorban élelmiszer kereskedelmi láncok az átlagos bevásárlási érték 60 százalékos növekedéséről, illetve megnőtt vevői elégedettségről számoltak be.
Az új rendszer megoldásait eddig több mint 2.200 üzletben telepítették szerte a világban, a magyar piacon a Praktiker egyik áruházában tesztelik.
A Motorola felmérése alapján a megkérdezett vásárlók 36 százaléka mondta azt, hogy az üzletben történő vásárlás során használni kívánja a mobil megoldásokat. Többen jelezték azt is, nyitottak arra, hogy a mobiljaik alkalmazásait és az üzletek információs rendszereit összekapcsolják.
Nyugat-Európában a Leclerc, a Carrefour, az Auchan vagy a Sainsbury széles körben alkalmazza a PSS rendszereket. Van olyan áruházlánc is, ahol a megoldást a hűségkártyás rendszerekhez kapcsolják, tehát a törzsvásárlók már menet közben a nekik szóló kedvezményes árat látják a kijelzőn, így azt is pontosan nyomon tudják követni, az egyes áruk kiválasztásakor, hogyan nő a beváltható pontjaik száma.
A vevői profilok kialakításával a rendszer egyebek mellett felhívja a figyelmet arra, ha a kiválasztott termék például lisztérzékenyeknek vagy cukorbetegeknek nem ajánlott. A szkennerek a bevásárló listákat is kezelni tudják, azt is jelzik, melyik árut hol lehet megtalálni, vagy figyelmeztetnek, ha olyan áru mellett haladunk el, amit egyébként meg akartunk volna vásárolni.
MTI