Szerda este írta meg a New York Times, hogy a 2016-os amerikai elnökválasztás orosz ráhatása miatt kerekedett botrány kellős közepén a befolyásolásért felelős Facebook egy pr céget bérelt fel kritikusai lejáratására, amely más eszközök mellett Soros-ügynököknek bélyegezte a szájt ellen felszólalókat. A leleplező cikk hatására a Facebook közölte, hogy megszakította a kapcsolatot az ügynökséggel.
A fejleményről egy meg nem nevezett Facebook-os forrás számolt be a lapnak, aki azt is állította, hogy a techóriás két vezetője, Mark Zuckerberg és Sheryl Sandberg nem is volt tisztában azzal, hogy pontosan milyen munkát is végez a lejáratással megbízott Definers Public Affairs.
Közben a Facebook hivatalos közleményben tagadta, hogy bármikor is azzal bízta volna meg a DPA-t, hogy bárkiről is hamis információkat terjesszen, illetve kijelentik, hogy sohasem rejtegették a pr ügynökséghez fűződő szálaikat, rámutatva, hogy egy sor fontos Facebook-sajtómeghívót ők küldtek ki.
A DPA vezetője, Tim Miller is megszólalt az ügyben, aki azt állította, hogy a kampányaik csakis tényeken alapultak, illetve elutasította az antiszemitizmus vádját, és kijelentette, hogy eddig is az alt-right és a rasszista hazugságok és gyűlölet terjesztői ellen harcolt, és ezután is így fog tenni.
A botrány hatására több cég is felülvizsgálja a viszonyát a Definers Public Affairs-szel.