4p

A "Dobrev Klárás bögre" a slágertermék, mióta bejelentették a politikus miniszterelnök-jelölését. A pólókat inkább a fiatalok veszik, a könyveket, kulcstartókat az idősebbek.

A koronavírus-járvány a gazdaság szinte minden ágát megrázta, a kevés kivételek egyike a kiskereskedelem volt, azon belül is a napi fogyasztási cikkeket árusító helyek tudtak valamekkora forgalmat megőrizni a legnehezebb időkben is. Valamint a webshopok, hiszen a kijárási és egyéb korlátozások miatt a kereslet egy jó része átterelődött az internetes kereskedelemre. Aki tehette, itt intézte szokásos bevásárlását, ami nem korlátozódott az élelmiszerre, háztartási cikkekre: a nagyobb értékű berendezéseket, háztartási gépeket is itt vásárolták meg.

Gyurcsány Ferenc aka Special Feri
Gyurcsány Ferenc aka Special Feri

A szakadt, lerongyolódott ruhákat is pótolni kellett, a járvány legrosszabb napjaiban is, ezen termékek iránt tehát megmaradt a kereslet. Van azonban egy olyan szegmense ennek a piacnak, ahol a járvány visszafogta a forgalmat: a politikai marketingre építő webshop nem volt jó üzlet ezekben a hónapokban.

Az egyik párt, a Demokratikus Koalíció (DK) esetében ez bizonyossággal kijelenthető. A párt webshopját üzemeltető Déká Rendezvény Kft. (Déká) ugyanis tavaly veszteséggel zárt, a megelőző két évi nyereség után. A cég 26,3 millió forintos forgalom mellett 11,6 milliós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni 2020-ban. 

A DK webshopjában nemcsak címkézett, pártlogóval, a párt vezető arcaival diszített ruházati termékeket lehet venni, hanem bögréket, kulcstartókat, hűtőmágneseket, de még gyufát és lufitartó pálcát is. Valamint a párt világfelfogását tükröző könyveket.

Egy évvel korábban, 2019-ben még 18,3 milliós nyereséggel zárt a Déká, 54,2 milliós forgalom mellett. Nem lehet tehát nem észrevenni, hogy "valami" bezavart a rákövetkező, 2020-as évben. És valóban, kérdéseinkre azt a választ kaptuk a Demokratikus Koalíció pártigazgatójától, Sebián-Petrovszki Lászlótól, hogy a járvány évét ők is megszenvedték.

"Sajnos a 2020-as év valóban kb a felére csökkentette az árusításból származó bevételét a kft-nek, ennek fő oka, hogy a COVID miatt nem voltak DK-s rendezvények, ahol lehetőség lett volna árusításra, és a webshopban is visszaesett az érdeklődés" - közölte érdeklődésünkre. 

Tájékoztatása szerint "mindez a folyamat természetesen a kft általános pénzügyi mutatóiban is látszik, természetes, hogy a rendezvények elmaradása egy főleg rendezvényszervezéssel foglalkozó cég esetén lecsökkenti a bevételeket, így a 2020. évet veszteséggel zártuk".

Az idei évük jobban alakul. Mint lapunknak elmondta:

"Miniszterelnök-jelöltünk, Dobrev Klára bejelentése óta a megrendelésekben masszív emelkedést érzékelünk, és a rendezvényeinken kapható Dobrev Klárás bögre a slágertermék, a vasárnapi Kongresszusunkra külön extra mennyiséget kellett gyártatnunk."

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy mely termékek iránt nagyobb az érdeklődés, és mit tudnak a vásárlóik összetételéről kor és nem szerint. Sebián-Petrovszki László szerint a DK webshopja közel 10 éve működik, így már láthatók bizonyos tendenciák abban, hogy a szimpatizánsaik mikor és milyen termékek iránt érdeklődnek leginkább.

"Általános tapasztalatunk, hogy választási időszakban több megrendelés fut be, így 2018-ban árusításból több bevétele volt a kft-nek, mint 2017-ben, és 2019-ben még ezt is sikerült növelnünk. Ez a növekedés a Special Feri termékeknek volt köszönhető, különösen az ebben a márkában készült kapucnis pulóvereknek" - mondta.

Hozzátette, hogy a vásárlók életkorát és nemét nem gyűjthetik, így ilyen adatokkal nem rendelkeznek, ugyanakkor a személyes árusításon tapasztaltak szerint elmondható, hogy a Special Feri termékeket inkább a fiatalok, a bögréket, kulcstartókat, könyveket elsősorban az idősebb korosztály tagjai vásárolják. 

Nem az előző évhez tartozik, de a cégnyilvántartási információk szerint a Déká ellen több alkalommal is a vagyoni részesedés lefoglalására irányuló eljárást indítottak, melyek az eljárás törlésével zárultak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!