Hosszú távú stratégiai folyamat
A tartalommarketing arra összpontosít, hogy kapcsolatot építsen ki a célcsoporttal. Ezt pedig csak releváns, kiváló minőségű tartalmakkal lehet elérni. A weboldal keresőoptimalizálás szintén fontos, melynek alapja a kulcsszavakkal teletűzdelt minőségi tartalom. Ha a célközönség jobban megismer minket, nagy valószínűséggel szívesebben is vásárol majd nálunk. A tartalom sikerességét elsősorban a bevétel növekedése igazolja. Ha egy vállalkozás egy teljesen új terméket vagy szolgáltatást dob piacra, érdemes olyan tartalmakat gyártani, amely bemutatja a célközönségnek a problémát és arra a megoldást is.
Hitelesség
A tartalommarketing erejével mi lehetünk az elsők, akik eszébe jutunk a célcsoportnak, ehhez azonban meg kell találnunk a megfelelő hangnemet és csatornát. Ide kapcsolódik a storytelling marketing is, ahol egy történetet mesélünk el cégünkkel kapcsolatban, mindez pedig megerősíti a vállalkozás hitelességét. A hiteles és minőségi tartalmakkal könnyebb az eladás!
Tartalommarketing lépésekben
Napjainkban különböző eszközökkel jelenhet meg a tartalommarketing, vagyis a jó tartalom mellé elengedhetetlen a stratégia. Sokszor azon múlik minden, hogy jó időben és a megfelelő helyen jelenjen meg a releváns tartalom, ehhez pedig:
- Találjuk meg a célcsoport problémáját
- Gondosan válasszunk csatornát
- Vizsgáljuk meg az adott csatorna jellemzőit és tartalmait
- Készítsük el a minőségi tartalmat az adott problémához
- Határozzuk meg a célzott eléréseknél, hogy a tartalom a vásárlás során mikor lépjenek működésbe
A tartalommarketing eszközei
A tartalommarketing célja, hogy hidat építsen a vevő és az eladó között, az eszköze pedig az, amivel ezt a hatást képesek vagyunk elérni:
- Blog írás, cikkek
- vendégcikkek
- e-book
- weboldal szövegírás
- social media posztok, bejegyzések
- esettanulmány
Tartalommarketing és SEO
A SEO szövegírás szoros kapcsolatban áll a tartalommarketinggel, hiszen az adott URL, oldal rangsorolásánál a felhasználói élmény és a relevancia dominál. A jó tartalommal előre kerülhet a vállalkozásod a keresőben.
Hogyan lehet eladni célzott tartalommal?
A tartalommarketing kiváló eszköz arra, hogy a vásárlást előre lendítsük, hiszen egy-egy cikk nagyon magas olvasottságot képes elérni. A minőségi tartalom fontos szerepet játszik a vásárlási folyamatokban. Webshopok esetében is nagyon hasznos, ugyanis releváns tartalmakat gyárthatunk termékekről, termékkategóriákról és a célcsoport problémáiról. A tapasztalatok alapján a legtöbb esetben a cikk alján megjelenő termékekre rá is kattint az érdeklődő.
Több lehetőség közül is választhat az, aki a tartalommarketing eszközeit használná eladásainak növelésére. A sikerekhez ajánlott a reklámszövegírást választani, emellett hasznos a SEO, Facebook Google Ads és a hírlevelek használata. A hitelességnek az alapja a minőségi tartalom, és ami a legfontosabb, hogy legyen jobb tartalmad a konkurenciánál!