2p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

A Volán társaságok járművezetői is kiakadtak a fideszes törvénymódosítási javaslat miatt. 

Mint ahogyan arról csütörtökön beszámoltunk, egy törvénymódosító javaslat értelmében a mostani 250 - kollektív szerződés szerint legfeljebb 300 - túlórát 400 órára emelnék, valamint egyről három évre nőne a munkaidőkeret elszámolása is.

A Közúti Közlekedési Szakszervezet  szerint a közlekedésben dolgozókat is hátrányosan érintené a beterjesztett Mt.-módosítás, amennyiben a parlament elfogadja azt.

Fotó: MTVA / Jászai Csaba

Napi 11-12 óra a munkahelyen

A KKSZ elnöke, Baranyai Zoltán leszögezte: a közúti közösségi közlekedésben foglalkoztatott autóbuszvezetők szinte minden cégnél már eddig is évi 300 órát túlórázhatnak a kollektív szerződések alapján. Ennél többet nem akarnak, hiszen ezen felül még így is átlagosan havi 30-40 óra pluszt töltenek a munkahelyen. Ez nem munkaidő, csupán rendelkezésre állás. Így összesen átlagosan napi 9 órát dolgoznak, ami valójában 11-12 óra jelenlét a munkahelyen. Ez az idő jövőre tovább nőne, amennyiben a parlament elfogadná az ominózus tervezetet.

Hol van a nyolc órás foglalkoztatás, a 40 órás munkahét? – kérdezi Baranyai, aki szerint a munkaerőhiányt nem így, hanem béremeléssel kell megoldani. A kormánykommunikáció szerint fókuszban a család, ám ha a szülőknek többet kell majd dolgozniuk, akkor a mostaninál is kevesebbet lehetnek együtt a gyerekekkel – érvel az elnök.

A KKSZ elfogadhatatlannak tartja a tervezett módosítást, mint minden olyan változtatást, amely hátrányosan érinti a munkavállalókat.

Nem volt egyeztetés

A KKSZ mellett a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége sem tartja szerencsésnek, hogy a kormány előzetes egyeztetés nélkül emelné három évre a munkaidőkeret elszámolását, és növelné a túlórák számát. A Magyar Szakszervezeti Szövetség szerint a javaslat elfogadhatatlan, a Vasutasok Szakszervezete pedig azt egyenesen a modernkori rabszolgaság bevezetéseként értékeli.

A Fidesz-frakció közleményében azzal indokolta a javaslatot, hogy aki többet akar dolgozni és keresni, az megtehesse.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!