3p

Az Országgyűlés a kormány által beterjesztettnél kettő, a Magyar Bankszövetség által kértnél egy hónappal hosszabb ideig, 2019. október 31-éig tette lehetővé a banki adatok eredetileg június 26-áig kötelező egyeztetését.

A kormány szerint még több mint egymillió ügyfélnek van ilyen kötelezettsége. Megkérdeztük a bankokat, náluk még hány magán-, illetve vállalati kliensnek kell magát azonosítania. Íme, a válaszok.

Még senki sincs elkésve
Még senki sincs elkésve

Budapest Bank:

Lakossági ügyfeleinket nem érinti az újraazonosítási kampány, mivel a jogszabály által megkövetelt adatokat (például a kiemelt közszereplői státuszt) a korábban lefolytatott ügyfél-azonosítási folyamat során rögzítettük. Ügyfeleink együttműködésének köszönhetően jelentős előrelépést sikerült elérnünk, így az érintett, aktív vállalati ügyfelek esetében az újraazonosítást elvégzők aránya meghaladja a 85 százalékot.

CIB Bank:

Az aktív magánszemély ügyfelek 11 százaléka nem tett még eleget az adategyeztetési kötelezettségnek, ugyanakkor azon ügyfelek esetében, akik bankunknál legalább havi rendszerességgel bonyolítanak pénzforgalmat, ez az arány csupán mintegy 3 százalék. Céges rendelkezők esetében az arány magasabb, 20 százalék, viszont azon céges ügyfeleink aránya, ahol egyetlen rendelkező sem azonosította még magát, jelenleg 5,5 százalék.

Erste: 

Az előzetes tervezésének, ügyfélkezelésének és a célirányos kommunikációjának köszönhetően arról tud beszámolni, hogy elenyésző az újraazonosítatlan ügyfelek száma.

K&H:

Nagyságrendileg az ügyfelek 2-3 százaléka nem végezte még el az adategyeztetést.

MKB Bank:

Az eredetileg tervezett június 26-ai határidő közeledtével ügyfeleink egyre nagyobb számban tettek és tesznek eleget adategyeztetési kötelezettségüknek.  Az MKB Bank Nyrt. ezután is mindent elkövet majd annak érdekében, hogy a törvénymódosítás által megjelölt új határidőpontig minden érintett ügyfelével kapcsolatosan teljesítse a törvényben meghatározott kötelezettségeket. Eddigi tapasztalataink alapján ügyfélkörünkben mind a magánszemélyek, mind a gazdasági társaságok kielégítő aktivitást mutatnak.

Raiffeisen:

Az ügyfélkörünk nagy részénél már elvégeztük az egyeztetést.

Takarék Csoport:

Mindent megteszünk, hogy a jogszabályban rögzített határidőre elvégezzük az adategyeztetést minden olyan ügyfelénél, akiknél ez szükséges. Az adategyeztetés jelenleg is zajlik, az érintettek köre napról napra változik.

UniCredit:

A vállalati, vállalkozói ügyfeleink többsége az eredeti, azaz a június 26-ai határidőhöz közeledve óriási hajrában tett eleget az ügyfél-átvilágításra, azonosításra vonatkozó felhívásunknak. Hasonló a helyzet a magánszemély ügyfeleink esetében is. Az utolsó hetek ismétlődő figyelemfelhívó és emlékeztető értesítései mellett sem sikerült azonban elérni, hogy az azonosításban érintett valamennyi ügyfelünk adatait aktualizálni tudjuk, így ha a javaslatként benyújtott határidő hosszabbítás hatályba lép, elsősorban a kisvállalati ügyfélkörben lesz újabb felhívó-mozgósító feladatunk a nyár folyamán.

Több bank is jelezte, hogy szeretne reagálni, amint megkapjuk a válaszukat, azt azonnal közöljük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!