A kormány szerint még több mint egymillió ügyfélnek van ilyen kötelezettsége. Megkérdeztük a bankokat, náluk még hány magán-, illetve vállalati kliensnek kell magát azonosítania. Íme, a válaszok.
Budapest Bank:
Lakossági ügyfeleinket nem érinti az újraazonosítási kampány, mivel a jogszabály által megkövetelt adatokat (például a kiemelt közszereplői státuszt) a korábban lefolytatott ügyfél-azonosítási folyamat során rögzítettük. Ügyfeleink együttműködésének köszönhetően jelentős előrelépést sikerült elérnünk, így az érintett, aktív vállalati ügyfelek esetében az újraazonosítást elvégzők aránya meghaladja a 85 százalékot.
CIB Bank:
Az aktív magánszemély ügyfelek 11 százaléka nem tett még eleget az adategyeztetési kötelezettségnek, ugyanakkor azon ügyfelek esetében, akik bankunknál legalább havi rendszerességgel bonyolítanak pénzforgalmat, ez az arány csupán mintegy 3 százalék. Céges rendelkezők esetében az arány magasabb, 20 százalék, viszont azon céges ügyfeleink aránya, ahol egyetlen rendelkező sem azonosította még magát, jelenleg 5,5 százalék.
Erste:
Az előzetes tervezésének, ügyfélkezelésének és a célirányos kommunikációjának köszönhetően arról tud beszámolni, hogy elenyésző az újraazonosítatlan ügyfelek száma.
K&H:
Nagyságrendileg az ügyfelek 2-3 százaléka nem végezte még el az adategyeztetést.
MKB Bank:
Az eredetileg tervezett június 26-ai határidő közeledtével ügyfeleink egyre nagyobb számban tettek és tesznek eleget adategyeztetési kötelezettségüknek. Az MKB Bank Nyrt. ezután is mindent elkövet majd annak érdekében, hogy a törvénymódosítás által megjelölt új határidőpontig minden érintett ügyfelével kapcsolatosan teljesítse a törvényben meghatározott kötelezettségeket. Eddigi tapasztalataink alapján ügyfélkörünkben mind a magánszemélyek, mind a gazdasági társaságok kielégítő aktivitást mutatnak.
Raiffeisen:
Az ügyfélkörünk nagy részénél már elvégeztük az egyeztetést.
Takarék Csoport:
Mindent megteszünk, hogy a jogszabályban rögzített határidőre elvégezzük az adategyeztetést minden olyan ügyfelénél, akiknél ez szükséges. Az adategyeztetés jelenleg is zajlik, az érintettek köre napról napra változik.
UniCredit:
A vállalati, vállalkozói ügyfeleink többsége az eredeti, azaz a június 26-ai határidőhöz közeledve óriási hajrában tett eleget az ügyfél-átvilágításra, azonosításra vonatkozó felhívásunknak. Hasonló a helyzet a magánszemély ügyfeleink esetében is. Az utolsó hetek ismétlődő figyelemfelhívó és emlékeztető értesítései mellett sem sikerült azonban elérni, hogy az azonosításban érintett valamennyi ügyfelünk adatait aktualizálni tudjuk, így ha a javaslatként benyújtott határidő hosszabbítás hatályba lép, elsősorban a kisvállalati ügyfélkörben lesz újabb felhívó-mozgósító feladatunk a nyár folyamán.
Több bank is jelezte, hogy szeretne reagálni, amint megkapjuk a válaszukat, azt azonnal közöljük.