2p

A svéd bútorgyártó a pályát uraló Amazont és Googlet szorongatná meg, de úgy, hogy közben barátkoznának is velük.

Utóbbi húsz évének legnagyobb befektetésével az Ikea beszáll az okosotthon-bizniszbe, melyben rögtön az iparág két jelenlegi vezetője, az Amazon és a Google mellé szeretne felzárkózni.

A tervekről a svéd bútorgyártó brandet tulajdonló Inter Ikea vezetője, Torbjorn Loof beszélt a Financial Timesnak. Loof azt mondta, a továbbiakban bővíteni fogják a már most is kapható okoseszközeik kínálatát, és például okoslégtisztítót dobnak piacra az okoshangszórójuk, okosredőnyük és okosvillanykörtéjük mellé. A vezető azt is elmondta, hogy ezeket a termékeket egyszerűsíteni és megfizethetőbbé akarják tenni: "Úgy gondolom, az Ikea képes lehet vezető szerepet betölteni az okosotthonok területén."

Az okosotthon-berendezések ágazatának felpörgetése az Ikea elmúlt húsz évének legnagyobb befektetésével valósul meg, arról azonban, hogy ez konkrétan mennyi pénzt jelent, Loof nem beszélt a lapnak.

A bútorgyártó két éve merészkedett be először erre a területre, az okostelefonos appal irányítható villanykörtéikkel, melyeket idén nyáron követett a szintén appal kontrollálható hangszóró és redőny. 

Bjorn Block, az Ikea által Home Smart teületnek nevezett ágazat vezetője szerint az ő megközelítésük más, mint az okosotthon-biznisz vezető cégeié. De erről csak annyit mondott, hogy a Szilícium-völgy nagyvállalatai és startupjai az "okos" oldalról közelítenek a témához, míg ők az "otthon" felől.

Az okosotthonos projekt miatt az Ikea most lázasan toborozza a programozókat Almhult-i központjába, de potenciálisan új központokat is létrehozhatnak az USA-ban és Ázsiában. Block azt mondja, nem simán csak termékeket akarnak gyártani, az új vonallal igyekeznek olyan világméretű problémák megoldásában is részt venni, mint a vízhiány és a légszennyezés. Új megközelítésük szemléltetésére pedig azt is közölte, az okosotthon-biznisz vezetőit nem csak riválisnak, de kollaboránsnak is tekintik, akikkel együtt dolgozva nem "játékokat" kéne gyártani, hanem olyan termékeket, melyek valós problémákat oldanak meg.

(Financial Times)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!