A Stellantis járműipari konszern Európa-szerte „stop-drive” kampányt jelentett be a Takata légzsákkal szerelt, 2009 és 2019 között gyártott Citroën C3 (második generációs) és DS3 (első generációs) modellekre vonatkozóan, e szerint a gépkocsi használatát fel kell függeszteni és azonnal fel kel keresni egy márkaszervizt – közölte a Citroen márka magyarországi importőre, a C Automobil Import Kft. A kampány 24 európai országot érint, közöttük Magyarországot.
Az érintett gépkocsik tulajdonosai közvetlen értesítést is kapnak a hatóságtól, hogy azonnal függesszék fel gépjárművük használatát, és keressék fel a márkakereskedői hálózatot az ingyenes javítás mielőbbi elvégzése érdekében, de járművük érintettségét ellenőrizzék maguk is – írják a közleményben.
Fotó: Depositphotos
A 2009 és 2019 között gyártott Citroën C3 vagy DS3 modellek tulajdonosai a forgalmi engedélyben szereplő gyártási év, vagy a Citroën weboldalán elérhető alvázszám ellenőrző felület segítségével tudnak meggyőződni arról, hogy gépkocsijuk érintett-e ebben a kampányban, és természetesen a Citroën márkakereskedésekben is érdeklődhetnek.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a stop-drive kampányban érintett gépkocsikra már folyamatban volt egy visszahívás, amely több mint egy éve indult Dél-Európából északi irányban haladva. A visszahívási döntések, különös tekintettel a stop-drive kampányokra, több tényezőn alapulnak, beleértve a légzsák specifikációit, a gépkocsi korát és használati körülményeit, az éghajlati kondíciókat és a szabályozó hatóságok értesítéseit. Egy a közelmúltban Franciaországban történt esetet követően azonban a Stellantis azonnal elindította stop-drive kampányát az összes érintett gépkocsira vonatkozóan.
A Stellantis közleményében hangoztatja: teljes beszállítói hálózatát, kereskedőhálózatát és az összes gyáregységét mobilizálja azért, hogy minden ügyfél a lehető leggyorsabb, legbiztonságosabb és legmegfelelőbb megoldást kaphassa.