3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar biztosítási piac 2022-ben, korrigált díjalapon, 12,7 százalékkal növekedett. 

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele 2023-ban meghaladta az 1 563 milliárd forintot. Ez 4,99 százalékkal magasabb az előző évinél, azonban reálértéken 2015-ös értéknek felel meg – ismertette a szövetség összesített adatait Erdős Mihály, a Mabisz elnöke.

A korábbi években megszokott módon tavaly a nem-élet üzletág díjbevételei gyarapodtak nagyobb ütemben, 12,83 százalékkal, 957 milliárd forintra. Ezzel szemben az élet-területen a korrigált díjbevételek 12,33 százalékkal, 475 milliárd forintra emelkedtek. Az élet-díjbevétel növekedése azonban a korrigált élet-díjbevételtől eltérően csökkenést mutatott -5,39 százalékos volt. Ez annak köszönhető, hogy az egyszeri díjbevétel az előző évi 240 milliárd forintról 144 milliárd forintra csökkent. 

Érdemes mielőbb bebiztosítani a jövőt. Fotó: Depositphotos
Érdemes mielőbb bebiztosítani a jövőt. Fotó: Depositphotos

Tavaly a nyugdíjbiztosítások díjbevétele 11 százalékkal tudott bővülni, ez közel 490 ezer biztosítási szerződést jelent. A vegyes életbiztosításoké azonban 17 százalékkal, a unit-linked biztosításoké 4 százalékkal csökkent.  

A nem-élet termékek közül 2023-ban is a vállalati vagyonbiztosítások (kivéve KKV-k) díjbevétel növekedése 2 százalékos. A lakossági vagyonbiztosítások 15 százalékkal nőttek, a KGFB 12, a Casco 21 százalékkal. Ez a négy termék a nem-élet ágazat díjbevételének több, mint 80 százalékát adja. Az átlagtól és az előző évekhez képest is jóval magasabb volt a KGFB és Casco biztosítások díjbevétel emelkedése.

Ami a lakásbiztosítási piacot illeti, azon a verseny jelenleg is erős. Az idei lakásbiztosítási kampány kiindulópontja 3,3 milliós lakásbiztosítási állomány. A tavalyi év adatai alapján 181,7 milliárd forintos megszolgált díjjal és 37,3 százalékos kárhányaddal működött ez a piac. A MABISZ kiemelten fontosnak tartja, hogy a márciusi kampány során minden ügyfél, aki lemondja a lakásbiztosítását, mindenképpen kössön új biztosítást, és ne maradjon fedezet nélkül. Ugyancsak fontos, hogy a nagyobb figyelemnek köszönhetően növekedjen a biztosítást kötők száma, illetve aki már rendelkezik szerződéssel, tegye azt értékállóvá, akár a jelenlegi biztosítójánál történő újrakötéssel.

A tárgyévi kárráfordítások összeségében 5 százalékkal emelkedtek, ami tehát meghaladta a díjbevétel növekedési ütemét. Az élet-területen 6 százalékos csökkenés, míg a nem-élet területen 11 százalékos növekedés volt megfigyelhető.

Tavaly a szektor több, mint 211 milliárd forintot fizetett be a költségvetésbe biztosítási és extraprofitadó formájában, ez a díjbevétel 13,5 százaléka, az előző évi 11 százalékhoz képest. Az extra profitadó előző évhez képest több, mint 70 százalékos adóteher-növekedést jelent. 

Az első öt piaci szereplő összesített piaci részesedése 57 százalék feletti. Ha csoportszinten vizsgáljuk a piaci koncentrációt, akkor a VIG csoport 19,4 százalékos részesedéssel rendelkezik, míg a Generali csoport 16,47 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!