A Mahart Zrt. hamarosan kiírja a közbeszerzési pályázatát egy cseppfolyósföldgáz-terminál megvalósítására a Csepeli Szabadkikötőben - írta hétfői számában a Világgazdaság a társaság vezérigazgatójára, Sztilkovics Szávóra hivatkozva.
A tervezett terminál a hajók mellett közúti járművekkel és vasúton is megközelíthető lesz, és várhatóan 2019 végére mód nyílik majd a cseppfolyós földgáz (LNG) átfejtésére a három szállítási mód mindegyike között. A kivitelezési tender majdani nyertesének egy vízi és egy szárazföldi LNG-tárolót, valamint egy átfejtő egységet kell megvalósítania. Az úszó platform hajók LNG-töltését biztosítja majd, a szárazföldi tartályokhoz kapcsolódó kutakon pedig tehergépjárművek vételezhetnek cseppfolyós, illetve sűrített földgázt (CNG).
A cikk szerint a projektnek egyelőre nem része egy olyan visszagázosító, amely által vezetéken lehetne továbbítani a földgázt. Az viszont megoldható lesz, hogy az LNG-t tehergépjárművekkel tovább szállítsák az ország más dunai kikötőibe, illetve töltőállomásokra. A 2,2 milliárd forintos költségvetéssel megépülő csepeli LNG-terminál 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai támogatásból valósul meg - írta a Világgazdaság.