Az már tavaly év végén kiderült, hogy az RTL Klub megvette egy világszerte egyre népszerűbb műsor licencét, és idén műsorra kerül az Álarcos énekes című show. Ennek a lényege röviden annyi, hogy a szereplők olyan maszkot viselnek, amelyben valóban felismerhetetlenek, és sem a zsűri, sem a közönség nem tudja kiket rejtenek az öltözetek. Ezekben a maskarákban adnak elő egy-egy dalt, majd szavazás útján valaki kiesik. A résztvevők közül az fedi csak fel a kilétét, aki nem folytathatja a játékot, a többiek egy hét múlva újabb számot adnak elő.
Az előzetes kommunikációból az derült ki, hogy a műsor várhatóan csak az őszi évad nagy durranása lesz, ám két hete már arról szóltak a hírek, hogy akár február végén elindulhatnak. A sietség hátterében a TV2 jellegében hasonló produkciója lehet, ők ugyan lemaradtak az eredeti The Masked Singer jogairól, ám megvették egy román produkció licenszét, amely kísértetiesen hasonlít rá. A TV2 pedig állítólag februárban elindítja Nicsak, ki vagyok? – a rejtélyek színpada címmel a saját műsorát. Amikor utóbbi kitudódott, akkor az RTL-nél is más fokozatba kapcsoltak, és menet közben az is kiderült, hogy a náluk futó Álarcos énekes műsorvezetője a Németországból hazatérő Istenes Bence lesz. Sőt a csatorna keddre rendkívüli sajtótájékoztatót hívott össze, melynek témáját nem jelölték meg, ám nem lennénk meglepve, ha a fókuszában az új műsor lenne. Az RTL Klub a közelmúltban egy hasonló esetből nagyon rosszul jött ki, hiszen hatalmas reményekkel tekintettek A Fal című gameshow elé, Sebestyén Balázs műsora mégsem hozott átütő sikert. Annál jobban bejött viszont a TV2-nek a műsor klónja, a Piramis, amelynek köszönhetően hosszú évek után tudott vetélytársára fezárkózni hétköznapokon a csatorna. Ezek után pedig meglepő lenne, ha az RTL Klub elkövetné ismét a korábbi hibáját, így azt várjuk, hogy a TV2-t megelőzve, nagyon agresszív kampány mellett debütál majd az Álarcos énekes, akár már most vasárnap.
Ha visszatekintünk a mögöttünk hagyott hét műsoraira, illetve azok nézettségi számaira, akkor a fontosabb programok esetében drámai változásokról nem beszélhetünk. Hétköznapokon az RTL Klubon a zászlóshajó egyértelműen a Drága örökösök, úgy tűnik ugyanakkor, hogy a sorozat jó felvezető a csatorna idei újdonságának, a Bátrak földjének. A január elején rajtolt kosztümös szériájuk ugyanis, ha nem is öles léptekkel, de felfele araszolgat, és a múlt héten a nézettség viszonylagos stabilitás mellett erősödött. Azt ugyanakkor érdemes leszögezni, hogy az TV2 legerősebb hétköznapi programját, az Exatlon Hungaryt a 18-49 éves korcsoportban így sem tudja legyűrni. Ráadásul a Palik László vezette sportreality révén a TV2 a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben viszonylag jól tartja a lépést a vetélytársával. Ha a TV2 esetén megemlítettük, hogy lassan épük egy rajongói bázis az új sorozatuknak, akkor ugyanezt ki kell emelni a Mintaapáknál is. A csatorna ősszel indított napi sorozata ugyanis a kereskedelmi célcsoportban az utóbbi hetekben emelkedő pályára állt, és a múlt héten a közönségaránya minden este meghaladta a csatorna főműsoridős átlagát.
Ami a hétvégéket illeti, ott egyértelműen A mi kis falunk a király, mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes népességben az RTL sorozata volt a legmagasabb közönségarányt elérő program. Az élbolyban egyébként a fent említett műsorok mellett mindkét nagy kereskedelmi tévé hírműsora (Híradó és a Tények) ott volt, valamint a Fókusz és a Tények plusz is top 10-be került.
Az 5. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) öt estét nyert az RTL Klub, míg a TV2 két alkalommal volt erősebb, ezek ezúttal is hétköznapok voltak. A két csatorna között a különbség csak kis mértékben változott az RTL Klub javára, köszönhetően annak, hogy ők minimálisan előre tudtak lépni, 14,6 százalékról 14,9-re javítottak. A TV2 viszont hajszálnyit visszacsúszott, hiszen egy héttel korábban még 12,1 százalékot ért el, míg legutóbb 11,9 százalékot.
A középmezőny élén továbbra is magabiztosan áll a Film+ (4,1% SHR), majd a Cool (3,1% SHR) következik. Komolyabb lemaradással következik a Viasat3 (2%), majd a múlt heti számait megismételve a Duna TV (1,3% SHR) zárta a sort. A közmédia csatornája kapcsán érdemes megjegyezni, hogy A Dal című műsor évekig komolyabb nézőtábort tudott a csatornára vinni, idén azonban a kereskedelmi célcsoportban olyan gyenge volt a zenei műsor nézettsége, mintha a csatorna egyik fontos, erős promócióval megtámogatott műsora nem is került volna szombaton adásba.