Az igazgató elmondta, az új termékcsalád előnye, hogy tagjai könnyebbek, kisebbek és magasabb műszaki tartalommal rendelkeznek, mint az előző generáció termékei, a beruházások megtérülését a cég hét éven belül tervezi.
A projekt végrehajtásában az Adient konzorciumi partnere a győrújbaráti Julius-Globe Kft. volt, a vállalatnál a prototípus termékcsalád alkatrészeinek tervezését és kísérleti gyártását végezték el - fűzte hozzá.
Az új termékcsaládból a BMW, a Daimler, a Toyota, a VW-csoport, a Tesla, a Ford és a Jeep gyáraknak szállítanak.
Az igazgató elmondta, hogy az Adient cégcsoport 2007 óta van jelen Magyarországon, és több mint 2700 szakembert foglalkoztat. Hozzátette: az 1996-ban megnyílt mezőlaki üzemben ülésháttámla- és ülésmagasság-állító, illetve zárszerkezetet és ülésrögzítő mechanizmusokat gyártanak, és a világ minden tizedik autójába a mezőlaki üzemben gyártott ülés-mechanizmusok találhatók. Az Európai Unió szinte valamennyi országába, illetve Ausztrália kivételével a világ minden kontinensére szállít a cég a Magyarországon gyártott termékből.
Az Adient világszerte 86 ezer alkalmazottat foglalkoztat 237 üzemben, 33 országban gyárt és szállít autóipari üléseket minden járműtípushoz, évente 25 millió járműhöz.
A mezőlaki és a kecskeméti gyárak magyarországi árbevétele 2016-ban 67 milliárd 590 millió forint volt, 2017-ben pedig 65 milliárd 138 millió forint. Az adózott eredmény 2016-ban 3 milliárd 656 millió forint volt, tavaly pedig 2 milliárd 940 millió forint - közölte az igazgató.