3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden autótulajdonos találkozott már a fagyálló és hűtőfolyadékok problematikájával. Az Ön számára is ismerős lehet a kérdés: milyen fagyállót kell tölteni az autóba? 

Minden gépjárműbe más és más összetételű anyagot kell beletölteni ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt és védelmet kapjuk. Ezért összeállítottunk egy rövid leírást a fagyállók különféle típusairól.

A régi modellek szilikáttartalmú hűtőfolyadékok használatát igénylik, míg az újabb modellek a természetes alapú fagyállókat “szeretik” jobban. De mi is a fagyálló? Ez egy olyan hűtőfolyadék adalékanyag, amely télen megóvja a motort és hűtőrendszert a fagykároktól, nyáron pedig a túlmelegedéstől.

Alapjában véve hatféle anyagot különböztethetünk meg, amelyeket általában a színük alapján is azonosíthatunk.

A különböző motortípusok más-más hűtőfolyadékot igényelnek. A megfelelő kiválasztásával motorja tisztábban és hatékonyabban fog működni. A rossz választás később hatalmas fejfájást okozhat. 

Az idők során, ahogy egyre többféle fagyálló folyadék került a piacra, a gyártók elkezdtek bizonyos típusú fagyálló folyadékokhoz speciális színezéket adni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a típusokat és a márkákat. További információért nézze meg az OlajShop.hu fagyállóit.

Zöld

Ha zöld színű hűtőfolyadékot használ, akkor szervetlen savas technológiájú (IAT) hűtőfolyadékról beszélhetünk. Ez a hűtőfolyadék típus a legelső anyag, amelyet kifejlesztettek. 

Narancs színű fagyálló

A narancssárga hűtőfolyadék jellemzően úgynevezett OAT (angolul: Organic Acid Technology) keverék. Ez a típusú hűtőfolyadék szerves savakat használ inhibitorként.

Az OAT hűtőfolyadékok nem tartalmaznak nitriteket. A nitritekkel való szennyeződés - például ha nem megfelelő típusú hűtőfolyadékot adna a rendszerhez - drasztikusan csökkentheti az OAT hűtőfolyadék élettartamát. 

A sárga a hibrid OAT (HOAT) hűtőfolyadék is egy lehetőség. Ez a típus az első két technológiát ötvözi, hogy egy alacsony szilikát- és nitrittartalmú keverékként széles körű védelmet nyújtson a motor számára.

A HOAT hűtőfolyadékok nem kompatibilisek az OAT hűtőfolyadékokkal, mivel azok nitriteket tartalmaznak. Ezeket nem szabad összekeverni.

Vörös vagy piros fagyálló

Ezt a hűtőfolyadékot a Toyota és a Lexus modellekben ajánlott használni. Ezzel együtt bármely OAT hűtőfolyadékot igénylő motorban használható. A piros hűtőfolyadék 150 ezer kilométeres védelmet nyújt.

Milyen fagyállókat érdemes használni?

Európában jellemző a kemény víz. Ez azt jelenti, hogy az európai előírásoknak való megfelelés érdekében a hűtőfolyadéknak foszfátmentesnek kell lennie. 

A kemény vízben gyakori kalcium és magnézium reakcióba lép a foszfátgátlókkal, és kalcium- vagy magnézium-foszfátot képez. Ezek a kémiai reakciók vízkőképződést okozhatnak a motorban. 

Európában a HOAT hűtőfolyadék egy olyan formáját használják, amely foszfátmentes. Az európai HOAT szilikátok és karboxilátok keverékét tartalmazza.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!