4p
A tartalomból: NER-nek való vidék – Viszlát, hungarocell kajásdoboz! – Mi lesz az eladósodottakkal a moratórium után? – Hatalmas pénzbumerángot dobott el a magyar űrprogram


			
		
		


		
		

Jövőre is a gazdaságvédelmi alapból fizetik ki a kivitelezőket, köztük az újabb tőkerendezésre szoruló Mészáros-érdekeltséget.

A 2021-es költségvetés alapszámaiból nem derült ki, hogy a kormány mennyi pénzt szán a Budapest-Belgrád vasútvonalra - amely a 700-750 milliárd forintos tervezett keretével az elmúlt évtizedek legnagyobb magyarországi infrastrukturális beruházásai közé tartozik - most viszont a fejezeti kötetekből megtudtuk, hogy jövőre 132,3 milliárd forint áll rendelkezésre a büdzsében a magyarországi szakasz felújítására. A büdzsén belül is a gazdaságvédelmi alapban találtak helyet a kiadásnak - vagyis egy olyan költségvetési zsebben, amit eredetileg a járványhelyzet kezelésére hoztak létre.

Képünk illusztrációKépünk illusztráció

A beruházásban magyar oldalról részt vesz az RM International Zrt., mint kivitelező cég. Amely - természetesen - Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozik, tavalyi gazdasági teljesítményéről pár napja számolt be portálunk. Ami a lényeget illeti: már a második éve szorul tőkerendezésre a gigantikus projektben szerepet kapott társaság.

Most egy kicsit próbára tesszük az olvasó türelmét, és szöveghűen idézzük a projekt leírását a fejezeti kötetből, hogy képet alkothassunk, mire is megy el az adófizetők pénze:

"A feladaton biztosított forrásból a Budapest-Kelebia vasútvonal 160 km hosszú szakaszán európai uniós műszaki előírások (160 km/h, 225 kN, ETCS2) szerinti fejlesztések engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint a fejlesztés megvalósításához szükséges további feladatok valósulnak meg.

A projekt Soroksár-Kelebia (országhatár) szakaszának tervezési, beszerzési, kivitelezési (EPC) feladatainak ellátására 2021. évre 123 440,0 millió forint kerül biztosításra.

A vasútvonal Soroksár-Kelebia (országhatár) szakaszának fejlesztése (EPC) projekthez szorosan kapcsolódó, a MÁV Zrt. szakmai kompetenciájába tartozó többletfeladatok ellátására 2021. évre 5060,0 millió forint kerül biztosításra. Ebből a vasúti építményekre vonatkozó átjárhatósági műszaki előírások követelményeinek való megfelelés ellenőrzési és tanúsítási tevékenységének (NoBo/DeBo) biztosítására 900,0 millió forint, a kisajátítási, területszerzési feladatok elvégzésére 3500,0 millió forint, valamint a projekthez szorosan kapcsolódó, a MÁV Zrt. hatáskörébe utalt szakmai feladatok ellátásához szükséges költségek finanszírozására 660,0 millió forint.)

A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházáshoz kapcsolódó független mérnöki, műszaki ellenőrzési feladatok ellátásához szükséges források biztosításáról szóló 1489/2018. (X. 9.) Kormány határozatban foglaltaknak megfelelően 2021. évben 1500,0 millió forint kerül biztosításra.

A feladaton biztosított forrásból történik továbbá a Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának megvalósítása érdekében szükséges további intézkedésekről szóló 1628/2016. (XI. 17.) Kormány határozat 3. pontjában foglaltak szerint, a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének előkészítéséhez kapcsolódóan, a kínai-magyar nonprofit vegyesvállalat működéséhez és tevékenysége ellátásához szükséges pénzügyi és finanszírozási feltételek biztosítása évi 2300,0 millió forint összegben."

Az utolsó bekezdésben említett kínai-magyar nonprofit vegyesvállalat egyik tagja az RM International Zrt. A törvényjavaslatban leírtak szerint ahhoz is költségvetési pénzt kap a kooperáció, hogy a feladatait el tudja látni.

Az idei költségvetésben a balkáni szállítási útvonal felélesztésére 2,3+61,2 milliárd forintot különítettek el, előbbit a működési, utóbbi a felhalmozási kiadásokra szánták. A kiadási igény menet közben emelkedett, erről itt számoltunk be. A számok alapján valóban lendületbe jön az építkezés, bár a nagyságrend még mindig nem azt jelzi, hogy csúcsra járatódik a munka a vonalon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.