2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vártnál nagyobb bevételt és nyereséget ért el a PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó üzleti évének harmadik negyedében, miután az aktív reklámozási tevékenységnek, illetve a Gatorade sportital új, csökkentett kalóriatartalmú változatainak köszönhetően nőtt a termékei iránti kereslet Észak-Amerikában.

A vállalat csütörtökön nyilvánosságra hozott gyorsjelentésében közölte, hogy adózott eredménye 2,1 milliárd dollár, részvényenként 1,49 dollár volt a szeptember 7-én végződött három hónapban, ami 16,3 százalékkal, illetve 14,9 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi 2,498 milliárd dollárnál, részvényarányosan 1,75 dollárnál.

Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,56 dollár lett, több a szakértők által várt 1,50 dollárnál.

(depositphotos.com)
(depositphotos.com)


A PepsiCo bevétele 17 milliárd 188 millió dollárt tett ki, ami éves összevetésben 4,2 százalékos növekedést jelent. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,93 milliárd dollárra számítottak. Ezen belül az észak-amerikai országokban 3,4 százalékkal, 5,64 milliárd dollárra nőtt az üdítőitalok forgalmazásából származó bevétel.

Több megy hirdetésre

Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át a Pepsico elnök-vezérigazgatói tisztségét, jóval többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést. A reklámra és marketingre fordított kiadások 12 százalékkal emelkedtek az első három negyedévben.

Növekedésnek indultak az eladások Észak-Amerikában, párhuzamosan azzal, hogy a PepsiCo szélesítette termékpalettáját további szénsavmentes üdítőkkel és szódavízzel, olyan márkákat piacra dobva mint Lifewtr csúcsminőségű palackozott víz és a Bubly ízesített szénsavas ásványvíz.

A New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben a vártnál jobb beszámolónak köszönhetően 3 százalékos pluszba ugrott a PepsiCo árfolyama. Szerdán 2,50 százalékos mínuszban, 133,94 dolláron zártak a Pepsico részvényei, ami így is 23,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!