2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világ legerősebb élelmiszer- és italmárkáinak rangsorában a Nestlé és a Coca-Cola került az élre, de vannak kiugró teljesítmények az első hely megszerzésén túl is.

A Nestlé lett a világ legnagyobb értékű élelmiszermárkája 2023-ban, míg a nem alkoholos italok között a Coca-Cola végzett az élen – derül ki a legértékesebb márkákat minden évben listázó Brand Finance tanácsadó cég legfrissebb rangsorából, amelyről az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál számolt be

A Nestlé vezeti az élelmiszermárkák világranglistáját. Fotó: Despositphotos
A Nestlé vezeti az élelmiszermárkák világranglistáját. Fotó: Despositphotos

A svájci élelmiszergyártó értéke a Brand Finance becslése szerint 8 százalékkal 22,4 milliárd dollárra nőtt az elmúlt évhez képest. A tanácsadó cég úgy látja, hogy a Nestlé jól alkalmazkodik a vásárlók igényeihez, az értékelés szerint a cég a trendek előtt jár és hatékonyan dobja piacra új termékeit.

Az élelmiszeripari vállalatok rangsorában a második helyre egy kínai cég, a tejtermékeket gyártó Yili jött fel, amelynek értéke 17 százalékkal 12,4 milliárd dollárra növekedett. A harmadik a Lay’s chipsgyártó 29 százalékos növekedéssel és 11,2 milliárd dolláros értékkel. A legnagyobb növekedést a fagyasztott készételeket kínáló Healthy Choice érte el 190 százalékos ugrással. Ez a márka a 82. helyen áll a 100-as listán.

A Coca-Colának a 2022-es lista készítése óta ugyan 5 százalékkal csökkent az értéke, de még így is 33,5 milliárd dollár. Kiemelkedő helyét részben gigantikus marketingkampányainak segítségével őrzi meg. A nem alkoholos italok versenyén belül külön harcot vívnak egymással az energiaitalok, amelyek közül idén a Red Bull lett az első. A koronavírus-járvány az ilyen típusú italok előretörését hozta, amit Red Bull tartani tudott. A márka 2022-höz 1 százalékkal 7 milliárd dollárra növelte értékét, amivel vezeti ennek az italcsoportnak a rangsorát. A pandémia haszonélvezője volt a kávéüzlet is. Részben ez tükröződik abban, hogy a nem alkoholos italok közül a Nespresso növelte a legjobban, 208 százalékkal a márkaértékét. Ezzel elérte 2,9 milliárd dollárt. A kávémárka a szakértők szerint meg tudta őrizni imázsát, miszerint prémium terméket ad a vevőnek a pénzéért.

A teljes 100-as lista ezen a linken érhető el

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!