2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ legerősebb élelmiszer- és italmárkáinak rangsorában a Nestlé és a Coca-Cola került az élre, de vannak kiugró teljesítmények az első hely megszerzésén túl is.

A Nestlé lett a világ legnagyobb értékű élelmiszermárkája 2023-ban, míg a nem alkoholos italok között a Coca-Cola végzett az élen – derül ki a legértékesebb márkákat minden évben listázó Brand Finance tanácsadó cég legfrissebb rangsorából, amelyről az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál számolt be

A Nestlé vezeti az élelmiszermárkák világranglistáját. Fotó: Despositphotos
A Nestlé vezeti az élelmiszermárkák világranglistáját. Fotó: Despositphotos

A svájci élelmiszergyártó értéke a Brand Finance becslése szerint 8 százalékkal 22,4 milliárd dollárra nőtt az elmúlt évhez képest. A tanácsadó cég úgy látja, hogy a Nestlé jól alkalmazkodik a vásárlók igényeihez, az értékelés szerint a cég a trendek előtt jár és hatékonyan dobja piacra új termékeit.

Az élelmiszeripari vállalatok rangsorában a második helyre egy kínai cég, a tejtermékeket gyártó Yili jött fel, amelynek értéke 17 százalékkal 12,4 milliárd dollárra növekedett. A harmadik a Lay’s chipsgyártó 29 százalékos növekedéssel és 11,2 milliárd dolláros értékkel. A legnagyobb növekedést a fagyasztott készételeket kínáló Healthy Choice érte el 190 százalékos ugrással. Ez a márka a 82. helyen áll a 100-as listán.

A Coca-Colának a 2022-es lista készítése óta ugyan 5 százalékkal csökkent az értéke, de még így is 33,5 milliárd dollár. Kiemelkedő helyét részben gigantikus marketingkampányainak segítségével őrzi meg. A nem alkoholos italok versenyén belül külön harcot vívnak egymással az energiaitalok, amelyek közül idén a Red Bull lett az első. A koronavírus-járvány az ilyen típusú italok előretörését hozta, amit Red Bull tartani tudott. A márka 2022-höz 1 százalékkal 7 milliárd dollárra növelte értékét, amivel vezeti ennek az italcsoportnak a rangsorát. A pandémia haszonélvezője volt a kávéüzlet is. Részben ez tükröződik abban, hogy a nem alkoholos italok közül a Nespresso növelte a legjobban, 208 százalékkal a márkaértékét. Ezzel elérte 2,9 milliárd dollárt. A kávémárka a szakértők szerint meg tudta őrizni imázsát, miszerint prémium terméket ad a vevőnek a pénzéért.

A teljes 100-as lista ezen a linken érhető el

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!