A Nestlé lett a világ legnagyobb értékű élelmiszermárkája 2023-ban, míg a nem alkoholos italok között a Coca-Cola végzett az élen – derül ki a legértékesebb márkákat minden évben listázó Brand Finance tanácsadó cég legfrissebb rangsorából, amelyről az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál számolt be.
A svájci élelmiszergyártó értéke a Brand Finance becslése szerint 8 százalékkal 22,4 milliárd dollárra nőtt az elmúlt évhez képest. A tanácsadó cég úgy látja, hogy a Nestlé jól alkalmazkodik a vásárlók igényeihez, az értékelés szerint a cég a trendek előtt jár és hatékonyan dobja piacra új termékeit.
Az élelmiszeripari vállalatok rangsorában a második helyre egy kínai cég, a tejtermékeket gyártó Yili jött fel, amelynek értéke 17 százalékkal 12,4 milliárd dollárra növekedett. A harmadik a Lay’s chipsgyártó 29 százalékos növekedéssel és 11,2 milliárd dolláros értékkel. A legnagyobb növekedést a fagyasztott készételeket kínáló Healthy Choice érte el 190 százalékos ugrással. Ez a márka a 82. helyen áll a 100-as listán.
A Coca-Colának a 2022-es lista készítése óta ugyan 5 százalékkal csökkent az értéke, de még így is 33,5 milliárd dollár. Kiemelkedő helyét részben gigantikus marketingkampányainak segítségével őrzi meg. A nem alkoholos italok versenyén belül külön harcot vívnak egymással az energiaitalok, amelyek közül idén a Red Bull lett az első. A koronavírus-járvány az ilyen típusú italok előretörését hozta, amit Red Bull tartani tudott. A márka 2022-höz 1 százalékkal 7 milliárd dollárra növelte értékét, amivel vezeti ennek az italcsoportnak a rangsorát. A pandémia haszonélvezője volt a kávéüzlet is. Részben ez tükröződik abban, hogy a nem alkoholos italok közül a Nespresso növelte a legjobban, 208 százalékkal a márkaértékét. Ezzel elérte 2,9 milliárd dollárt. A kávémárka a szakértők szerint meg tudta őrizni imázsát, miszerint prémium terméket ad a vevőnek a pénzéért.
A teljes 100-as lista ezen a linken érhető el.