Egyetlen új elem volt a gazdaságfejlesztési miniszter Világgazdaságnak adott, pénteken megjelent interjújában, amit az MTI ismertetett. Mégpedig az, hogy megerősítette: egy év múlva ilyenkor magyar állami tulajdonban lesz a ferihegyi repülőtér. Mármint az üzemeltető Budapest Airport Zrt., mert magát a repülőteret sohasem adták el senkinek, csak az üzemeltetésre vonatkozó koncessziós jogot.
A csütörtöki kormányinfón Orbán Viktor mniniszterelnök azt mondta, hogy sikerült megegyezni a befektetőtársakkal és már csak a technikai részletek véglegesítése van hátra. Konkrétan csak a francia reptérüzemeltetőre (a Vinci cégre - a szerk.) célzott, nem említve, hogy várhatóan lesz egy magyar pénzügyi csoport is a tranzakcióban. Korábban a Budapest Airport Zrt-ben többségi állami tulajdon megszerzéséről volt szó a kormányzati kommunikációban.
Nagy Márton a cikkben azt fejtegette: "a gazdaságban szaporodnak a biztató és reményt keltő eredmények, de semmi esetre sem dőlhetünk hátra." Szerinte a gazdasági növekedés helyreállításához három, egymással összefüggő területen van szükség előrelépésre.
Első lépésként helyre kell állítani a lakossági fogyasztást. A reálbérek növekedése szükséges, de nem elégséges, ezért el kell érni, hogy erősödjön a bizalom a magyar lakosságban. Második lépésként helyre kell állítani a belgazdasági termelést és beruházásokat. A kormány célja, hogy a beruházásokat 25 százalék feletti szinten tartsa, ehhez pedig új hitelprogramot fog kidolgozni, ami jövő év elején el is indulhat. Harmadik lépésként tovább kell növelni a munkaerőpiaci aktivitást. El kell érni, hogy a 15-64 éves korosztályban az aktivitási ráta a jelenlegi 78 százalékról 85 százalékra emelkedjen. Ennek érdekében a kormány új és célzott munkaerőpiaci programot fog elkészíteni - idézte a lapot az MTI.