2019. március 29. 15:07
mfor.hu

John Ridding több mint 2,5 millió fontot vitt haza 2017-ben. Ez úgy kicsapta a biztosítékot a gazdasági lap szerkesztőségében, hogy a vezető inkább önként mondott le bére egy jelentős részéről, nehogy per legyen a dologból.

A Financial Times a világ egyik legrangosabb, legpatinásabb és legjobb gazdasági lapja, közel egymillió előfizetővel, de még így is egészen hihetetlen az adat, melyet most hoztak nyilvánosságra vezérigazgatójuk bérezéséről. Az FT pénteki, önvizsgáló cikke ugyanis arról szól, hogy első emberük, John Ridding 

2017-ben összesen több mint 2,5 millió fontot, vagyis nagyjából 935 millió forintot keresett meg.

Az őrült összeg meredek, 25 százalékos növekedést jelentett a megelőző évi összbérezéséhez képest. A megugrás hátterében egyrészt azok a bónuszok álltak, melyeket azért kapott, mert az FT elérte az arra az évre kitűzött pénzügyi céljait, másrészt voltak még visszatartott fizetései is a lap 2015-ös tulajdonoscseréje után, melyeket 2017-ben kapott végül meg.

A hatalmas összeg miatt a lap szerkesztősége lázadozni kezdett, a brit újságíró-szövetség, a National Union of Journalists pedig széleskörű ágazati tiltakozással fenyegetőzött. A szakma felháborodására reagálva Ridding végül tavaly önként mondott le fizetése egy részéről. 2018-ra alapból 1,6-1,7 millió font nézett volna ki neki, ebből 510 ezer fontra mondott nemet. Az összeget egy olyan fejlesztési alapba fektetik, mely az FT-nél is jelen lévő nemek közti fizetésegyenlőtlenséget hivatott csökkenteni.

Ridding nominális fizetése az évi 1,1-1,2 millió fontra csökkenéssel visszaállt arra a 2015-ös szintre, amikor a japán Nikkei médiacsoport még nem vásárolta meg a lapját. A Nikkei is tanult az esetből, felállítottak egy bizottságot, mely áprilistól fogva az FT-s vezetői bérek meghatározásáért és szabályozásáért lesz felelős.

Az FT-csoport bevétele a 2017-es 378,4 millió fontról 2018-ban 383 millió fontra nőtt, míg a teljes üzemi eredményük 25 millió fontra emelkedett, az előző évi 24,5 millió fontról. A növekedés a lap erős digitális teljesítményének köszönhető: az online bevételek 8 százalékkal nőttek. A reklámbevételek visszaestek: a digitális hirdetésekből befolyó összeg 3 százalékkal csökkent, a nyomtatott hirdetésekből befolyó pedig öttel. Az FT egy év alatt 8 százalékkal bővítette fizető közönségét, mely most 985 ezer fős. 



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/?>