2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Javulóban van a Budapest Airport teljesítménye, nem álltak le a fejlesztések sem, de a válság visszavetheti a kilábalást. A cégérték viszont már jóval nagyobb lehet, mint a tavaly októberi kormányzati ajánlat idején.

A felívelő turizmus miatt a tavalyihoz képest nagyságrendekkel jobb évet zárhat idén a Budapest Airport (BA). Augusztus végén már 8 milliónál járt az utasforgalom, ez akár 9-10 millióra is felmehet januárig. Az áruforgalom tartja a tavalyi nagyon magas értékeket. 

Az utasforgalmat természetesen visszavetheti, hogy a háztartások várhatóan hátrébb sorolják költségeikben a repülős utazást a létfenntartási költségek durva megemelkedése miatt. Az áruforgalom azonban vélhetően tartja a szintet, ez már a Covid hullámai alatt is így volt, és erre lehet számítani most is, mert enélkül sok ágazat egyszerűen leállna itthon.

A repülőtér üzemeltetője idén az első félévben 5,3 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre, az elmúlt 3,5 évben pedig közel 80 milliárd forintot költött különféle infrastrukturális és biztonsági beruházásokra és az utasok kényelmét szolgáló projektekre.

Különböző források szerint az Orbán-kormány tavaly először 1440, majd októberben már 1600 milliárd forintot ajánlott a BA-ért. A 24.hu szerint az akkor 4,44 milliárd euró volt, s a vételárat eleve euróban határozták meg. Azóta viszont egyrészt sokat romlott a forint, másrészt a jobb teljesítmény növelte a cég értékét. 

Palkovics László miniszter ugyan időszakonként ismételgeti, hogy még mindig megvan a vételi szándék, de a számlán már bizonyosan több van most 5,5-6 milliárd eurónál. Ráadásul nehezen elképzelhető, hogy miközben elhagy a kormány jelentős infrastrukturális beruházásokat, a megszorítások közepette bevállal egy ekkora (legalább 2200 milliárd forint) összeget. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!