2p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ózdra az ukrán acélhuzalok ezentúl a közútról a vasútra terelt úton jutnak el, ezzel kiváltva a korábbi kamionszállítást, amely jobban terhelte a környezetet és a környék lakosságát is.

A kötegelt dróttekercs gyártásához az Ózdi Acélművek Ukrajnából vásárolt acélhuzalt is felhasznál. A Záhonyon át Fényeslitkére széles nyomtávú vasúti szerelvényeken beérkező import alapanyagot korábban kamionokra rakták, és így fuvarozták tovább mintegy 180 kilométer távolságra, Ózdra. A teherautók útjuk során a nagy tengelyterhelésű és jelentős zajt okozó rakománnyal három vármegye tucatnyi településének belterületén haladtak keresztül, és jelentős környezetszennyezést okoztak — tette közzé a Rail Cargo Hungaria (RCH).

Sikerült olyan rakodást megvalósítani, amellyel elhárultak az akadályok a tekercsek vasúti szállítása elől.

Az acélos technológia
Az acélos technológia
Fotó: RCH

Az egyeskocsi-fuvarozási megoldással a piacvezető vasúti fuvarozó cég mozdonya a megrakott vasúti kocsikat a legközelebbi vasúti csomópontra továbbítja, ahonnan gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a miskolci rendező pályaudvarig. Innen Ózd Center állomásra kiszolgáló tehervonat viszi a vagonokat. Az egy ukrán szerelvénnyel érkező 250-300 tonna acélhuzal vasúti továbbításával az RCH mintegy 20 kamion környezetszennyezését szünteti meg.

Támogatható támogatás

Az egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami szubvenció teszi lehetővé. A nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást fokozottan igénylik a magyar iparvállalatok.

2024-ben csaknem 16 százalékkal növekedett az ezzel a technológiával elszállított áruk volumene a megelőző évhez képest. Az év első 10 hónapjában 4 millió tonna áru vasúti elszállítása 65 ezer tonnával csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az öt évre szóló állami támogatási program 2025 végén lejár, meghosszabbítására a következő ötéves ciklusban alapvető szükség van — teszi hozzá a cég.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!