A kötegelt dróttekercs gyártásához az Ózdi Acélművek Ukrajnából vásárolt acélhuzalt is felhasznál. A Záhonyon át Fényeslitkére széles nyomtávú vasúti szerelvényeken beérkező import alapanyagot korábban kamionokra rakták, és így fuvarozták tovább mintegy 180 kilométer távolságra, Ózdra. A teherautók útjuk során a nagy tengelyterhelésű és jelentős zajt okozó rakománnyal három vármegye tucatnyi településének belterületén haladtak keresztül, és jelentős környezetszennyezést okoztak — tette közzé a Rail Cargo Hungaria (RCH).
Sikerült olyan rakodást megvalósítani, amellyel elhárultak az akadályok a tekercsek vasúti szállítása elől.
Az egyeskocsi-fuvarozási megoldással a piacvezető vasúti fuvarozó cég mozdonya a megrakott vasúti kocsikat a legközelebbi vasúti csomópontra továbbítja, ahonnan gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a miskolci rendező pályaudvarig. Innen Ózd Center állomásra kiszolgáló tehervonat viszi a vagonokat. Az egy ukrán szerelvénnyel érkező 250-300 tonna acélhuzal vasúti továbbításával az RCH mintegy 20 kamion környezetszennyezését szünteti meg.
Támogatható támogatás
Az egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami szubvenció teszi lehetővé. A nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást fokozottan igénylik a magyar iparvállalatok.
2024-ben csaknem 16 százalékkal növekedett az ezzel a technológiával elszállított áruk volumene a megelőző évhez képest. Az év első 10 hónapjában 4 millió tonna áru vasúti elszállítása 65 ezer tonnával csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az öt évre szóló állami támogatási program 2025 végén lejár, meghosszabbítására a következő ötéves ciklusban alapvető szükség van — teszi hozzá a cég.